Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:49:18 GMT

تأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا فروردین ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۹۶۱

تأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا فروردین ۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه نشست با مدیران غذا و دارو در ارتباط  با  وضعیت نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: نظارت ها را شدیدتر کرده ایم ولی باز هم کافی نیست.

وی با توجه به استفاده از نرم افزارها برای نظارت بر تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور افزود: هر محصولی که از گمرک وارد کشور می شود کد می خورد و قابل تغییر تا زمانی است که مصرف کننده آن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشگاه های علوم پزشکی بر روند نظارت بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تلاش می کنند اما باز هم کافی نیست و مردم باید کمک کنند.

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای اطلاع از کمبودها از طریق تماس با تلفن ۱۹۰ یادآور شد: ما از مردم می خواهیم حتماً در ارتباط با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین خدماتی که در این حوزه دریافت می کنند مشکلات را اطلاع دهند.

هاشمی با اشاره به قول رئیس جمهور برای تأمین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: همانطور که آقای رئیس جمهور قول دادند ارز مورد نیاز در حال تأمین است و تا پایان سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ۲۲ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می شوند، تصریح کرد: ما مجازات هایی را برای آن دسته از شرکت ها که در روند تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز مردم اخلال و کارشکنی می کنند در نظر گرفته ایم که در آینده مشخص خواهد شد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این روزها می گذرد و ما در آینده شرکت هایی را تبلیغ خواهیم کرد که در این شرایط با ما همکاری خواهند کرد.

کد خبر 4375508 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو سید حسن هاشمی وزارت بهداشت مردم علیه احتکار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو کمیسیون بهداشت و درمان سید حسن هاشمی پرستار تجهیزات پزشکی سازمان نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایرج حریرچی واردات دارو سرطان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه، یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارایه خدمات از قبیل حجامت، گچ گیری، ختنه، فصد و. در شهر سرایان توسط کارشناسان نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.


دکتر جمشید مشایخی جم افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات طب سنتی کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این واحد غیر مجاز پلمب شد.

وی گفت: همشهریان برای انجام خدمات طب سنتی در مؤسسات و مراکز پزشکی داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱- ۳۲۳۸۱۳۳۹ -۰۵۶ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور