Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:34:42 GMT

برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در ایلام تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۹۷۳

برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در ایلام تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، 126 نفر برگزیده رقابت های مرحله شهرستانی و 33 نفر منتخبان برتر مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دراین مراسم که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در این آیین اظهار داشت: یک هزار و 235 نفر از شهرستان‌های مختلف استان در این مسابقات در رشته‌های حفظ قرائت، حفظ، ترتیل و معارف قرآن کریم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی،بابیان اینکه در این دوره از مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی 61 برادر و 84 نفر خواهر شرکت کردند که درنهایت 19 نفر شامل 9 خواهر و 10 نفر از برادران در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.
وی یادآور شد: منتخبین استان در تاریخ و زمان‌بندی مشخص‌شده 26 مردادماه به مرحله مقدماتی در شهر مقدس قم و در مرحله نهایی مسابقات با حضور نفرات برتر و راه‌یافته به مرحله نهایی از 10 تا 23 مهرماه در استان مرکزی و با محوریت شهر اراک اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام عزیزی، با اشاره به اینکه انتقاد و بیان مسائل بهترین راه برای پیشبرد اهداف و امورات یک‌نهاد به‌ویژه نهادهای فرهنگی است، افزود: تمام تلاش در اداره اوقاف و امور خیریه استان برای رفع کاستی‌ها و ارائه برنامه‌های سازنده در راستای ارتقای سطح فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اضافه کرد: ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن، نشر و بسط فضای معنوی مسابقات قرآن در محیط جامعه، بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره و ایجاد شورونشاط قرآنی در بین اقشار مختلف از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بوده است.
وی یاد آوری کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری مسابقات قرانی در سطح کشوری، شهرستانی و استانی در موقوفات و اماکن متبرکه نیز در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش‌های قرآنی فعالیت می‌ کند.
عزیزی، با تأکید بر اینکه همه باید مشوق نسل جوان درراه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم، گفت: امامزادگان و موقوفات و قرآن کریم سه محور اصلی فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که لازم است که وقف برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: وقف در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی بسیار مؤثر است و می‌تواند راه گشای مسائل فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.
6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره کل اوقاف و امور خیریه زندگی روزمره قرآن کریم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان معاون سیاسی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی