Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@07:29:53 GMT

راه‌اندازی اولین مرکز بستری طب ایرانی کشور در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۹۲۱۷

راه‌اندازی اولین مرکز بستری طب ایرانی کشور در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، مجید امتیازی، رییس دانشکده طب ایرانی یزد بیان کرد: مرکز بستری طب ایرانی در بیمارستان شهید رهنمون با 9تخت مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته و در آینده ای نزدیک به طور رسمی افتتاح می شود.

امتیازی تصریح کرد: در حال حاضر دو سلامتکده طب سنتی دولتی در یزد فعال است که یکی در دانشکده طب سنتی اردکان فعالیت دارد و دیگری در بیمارستان شهید صدوقی یزد در مرحله تجهیز و راه اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو سلامت کده خصوصی هم در یزد فعال است که هدف از اه اندازی این مراکز ارائه کلیه خدمات طب سنتی براساس قواعد علمی به مراجعین و بیماران است.

این متخصص طب ایرانی گفت: در حال حاضر در کلینیک اصلی بیمارستان های شهید صدوقی، رهنمون، شهدای محراب و کلینیک خاتم الانبیا خدمات طب ایرانی به مراجعان ارائه می شود.

امتیازی همچنین بر ضرورت آگاهی بخشی مردم در خصوص استفاده از درمانهای طب ایرانی و مراجعه به مراکز مجاز تاکید کرد و گفت: طب ایرانی و طب رایج مکمل هستند و یکدیگر را نفی نمی کنند.

محمد خدادوست، مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت هم گفت: در حال حاضر در 17 دانشگاه علوم پزشکی کشور متخصص طب ایرانی تربیت می شود و در مجموع تعداد 50 سلامتکده، درمانگاه و دانشکده در کشور دایر است.

خدادوست افزود: هم اکنون در هشت دانشگاه رشته داروسازی سنتی و هشت دانشگاه، رشته تاریخ پزشکی راه اندازی و تاکنون تعداد 120 فارغ التحصیل شده اند و 500 دانشجو در این دانشکده ها مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اجتماعی مرکز طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین

قاضی تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: نداشتن مجوز فعالیت درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بکارگیری افراد فاقد صلاحیت و تخصص، از تخلفاتی بود که موجب پلمب این موسسه شد. 

بابایی فر افزود: تعزیرات برابر قانون تا اطلاع ثانونی تمامی ملزومات داخل این کلینیک غیرمجاز را ضبط می‌کند تا پس از تکمیل پرونده تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، این مرکز باید در مرحله نخست مجوز اخذ کرده و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز صلاحیت را احراز کند تا جواز فعالیت صادر شود، همچنین باید افرادی که متخصص و دارای صلاحیت هستند را جذب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد