Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- رييس دفتر رييس جمهوري گفت: در اجلاس سران پنج کشور حاشيه درياي خزر در قزاقستان موضوعات مهمي مطرح شد اما در مورد سهم 50 درصدي ايران در درياي خزر بحثي مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «محمود واعظي» روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت، درجمع خبرنگاران درپاسخ سوال خبرنگاري درباره محورهاي جلسه امروز هيات دولت، اظهارداشت: سفر حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري به آکتائو قزاقستان و موضوع رژيم حقوقي درياي خزر و 6 سندي که به امضا رسيد از موضوعات مهم اين جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : همان شبي که رييس جمهوري و هيات همراه در قزاقستان بودند تلويزيون هاي خارج از کشور و بسياري از رسانه هاي معاند حرف هايي را مطرح کردند که در داخل انعکاس داشت اما هيچگاه بحث 50 درصد سهم ايران در اين جلسات مطرح نبوده است.
رييس دفتر رييس جمهوري يادآور شد: وقتي بحث سهم 50 درصد در رژيم حقوقي درياي خزر مطرح مي شود يک طرف ايران و طرف ديگر روسيه است و در حال حاضر روسيه بر روي 17 درصد با همسايگان آذربايجان و قزاقستان توافق کرده است.
واعظي ادامه داد : در اجلاس قزاقستان موضوعات مهمي مطرح شد از جمله بحث نظامي بودن درياي خزر، کشتيراني، شيلات، امنيت منطقه و موضوع 15 مايل دريايي که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وي اضافه کرد: محور بعدي جلسه امروز شرايط سياسي کشور بود که وزير کشور گزارشي ارائه داد و رييس جمهوري تاکيد کردند که بايد به مسئله ارزاق عمومي مردم و نيازمندي هاي آنان توجه بيشتري شود.
رييس دفتر رييس جمهوري يادآور شد: مردم با گراني مشکل دارند و به همين منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور شد نظارت بيشتري روي قيمت ها داشته باشد و همچنين مسئله تکريم ارباب رجوع مورد توجه قرار گيرد.
وي در پاسخ به اين که ترميم تيم اقتصادي دولت چه تعداد خواهد بود، گفت: اخيرا عبدالناصر همتي وارد کابينه شد و سياست دولت و رييس جمهوري اين است که تغييرات در راستاي اصلاح باشد و نيروهاي با انگيزه که در شرايط خاص امروز بتوانند بخشي از فشارها را بر طرف کنند، وارد کابينه شوند.
رييس دفتر رييس جمهوري در پاسخ به اين که سخنگوي دولت چه کسي خواهد بود، خاطرنشان کرد: با يکي از اشخاص صحبت هايي شد که به دليل مشغله کاري ترجيح دادند فرد ديگري اين مسئوليت را بپذيرد که حتما سخنگوي دولت در روزهاي آينده انتخاب خواهد شد.
واعظي در پاسخ به اين سوال که گفته مي شود قاليباف نامه اي به شما ارسال کرده است، گفت: هيچ نامه اي از ايشان دريافت نکرده ام اما کانال هاي خبري هر روز مطالبي را مي نويسند.
وي تصريح کرد: رييس جمهوري به اعضاي دولت تاکيد کردند تا زماني که سخنگوي دولت انتخاب شود، همه وزيران موظف هستند اطلاع رساني هاي لازم را با رسانه ها داشته باشند و سفرهاي استاني بيشتري را انجام دهند.
رييس دفتر رييس جمهوري در پاسخ به اين که چرا از جلسه سران قوا جزئيات بيشتري منتشر نمي شود، گفت: در اين جلسات دو تا دو و نيم ساعته موضوعات مهمي مطرح شده که همه مفاد آن به جمع بندي نمي رسد و از طرفي مي بايست اين جمع بندي ها تقديم رهبري شود و بعد از تاييد ايشان اعلام شود.
واعظي افزود: رسانه ها و مردم حق دارند که بلافاصله خبر را داشته باشند به همين جهت تلاش ما اين است که مردم را در جريان کليات جلسات قرار دهيم تا پس از تاييد موضوعات اطلاع رساني لازم صورت گيرد.
سيام** 1053**9314**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود

دولت پاکستان در پی سفر رییس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد، تصمیم گرفته است یکی از اتوبان‌های تازه تاسیس پایتخت این کشور را به نام کشور دوست و همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.   به گزارش ایسنا در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.   شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.   رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.   طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.   مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.   طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.   پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.   منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی