Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@07:21:04 GMT

گزینه اصلی برای جانشینی البغدادی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۹۴۳۸

گزینه اصلی برای جانشینی البغدادی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری دیلی استار، ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش که در سال 2013 به عنوان هدایت گر این فرقه مرگ انتخاب شده بود طی حملات هوایی ارتش عراق به مواضع این گروه تروریستی در سوریه در ماه ژوئن به شدت مجروح شد.

برخی منابع امنیتی عراق اعلام کردند بغدادی در جریان حمله هوایی ارتش عراق به نشست سران داعش در سوریه به شدت زخمی و دچار «مرگ بالینی» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری سومریه نیوز پیشتر نوشت: ابوبکر بغدادی دچار مرگ بالینی شده است و قادر به ادامه کار خود نیست. به همین منظور سران داعش برای جلوگیری از فروپاشی کامل این گروه تروریستی به دنبال انتخاب جایگزینی برای او هستند. آنها همچنین گزینه هایی را برای جایگزینی بغدادی معرفی کرده اند.

به گفته برخی منابع داعش، «ابوعثمان التونسی» یکی از گزینه های پیشنهادی اعضای ارشد این گروه تروریستی است که به رغم اختلافات شدیدی که بر سر انتخاب او وجود دارد، از بخت بالایی برای کسب عنوان بغدادی برخوردار است.

بغدادی یکی از منفورترین و تحت تعقیب ترین جنایتکاران بین المللی است که بارها موفق به فرار از مهلکه و نجات جان خود شد. او در سال 2015 نیز یکبار در جریان حمله هوایی ارتش عراق زخمی شده بود و همین موجب تضعیف گروه تروریستی داعش در برهه ای از زمان شد. از سوی دیگر، شاهدانی که در ماه رمضان امسال بغدادی را دیده بودند از چهره خسته و بیمارگونه او خبر دادند.

با این حال، برخی از اعضای ارشد داعش نسبت به موفقیت التونسی ناامید هستند و او را فردی بی تجربه برای هدایت داعش می دانند. همچنین اعتقاد بر این است که با کشته شدن تعداد زیادی از اعضای مطرح این گروه تروریستی در حمله هوایی ارتش عراق، از تعداد فرماندهان ارشد و مغزهای متفکر داعش کم شده است و گزینه های باقی مانده توانایی هدایت این گروه را ندارند. این موضوع به تشدید اختلافات میان عناصر این گروه تروریستی منجر شده است.

تاکنون گزارشی در مورد فعالیت و سابقه التونسی منتشر نشده است.

برخی محققان حوزه افراطی گری و تروریسم بین المللی معتقدند شکست های داعش در خاورمیانه باعث شده آن ها به دنبال سازماندهی خود در غرب باشند. به نظر می رسد جایگزینی بغدادی نیز یکی از اقدامات آنها برای پیشبرد این هدف باشد.

همچنین گزارش اخیر سازمام ملل متحد نشان می دهد به رغم شکست های داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی همچنان 30 هزار نیرو در این کشور دارد که امنیت جهانی را تهدید می کند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: البغدادی جانشینی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول!

به گزارش "ورزش سه"، جانشین یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول برای فصل آینده همچنان مشخص نشده و مبهم است. به نظر می‌رسید روبن آموریم کاندیدای انتخاب شده توسط هیئت مدیره باشگاه انگلیسی باشد، اما پنجشنبه گذشته، سرمربی اسپورتینگ پرتغال، همه چیز را تکذیب کرد و گفت توافق و مذاکره‌ای با قرمزها وجود ندارد.

پس از این اظهارات آموریم، اکنون نام گزینه جدیدی به نیمکت لیورپول پیوند خورده که در نوع خود عجیب است. 

طبق گزارش دیلی میل، این گزینه، نیکو کواچ است. مربی کروات که در سال‌های اخیر سرمربی اینتراخت فرانکفورت، بایرن مونیخ و موناکو بوده و از ماه مارس گذشته که توسط ولفسبورگ اخراج شد، بدون تیم است. در سال‌های اخیر او اصلا نتوانسته موفق کار کند و مشخص نیست چگونه او برای نیمکت قرمزها معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • شانس بالای رافا مارکز برای جانشینی ژاوی با حمایت خوان لاپورتا!
  • عجیب‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول!
  • دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز
  • اسکوچیچ و دقیقی؛ ۲ گزینه جدید تراکتور برای جانشینی خمس