Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 در آیین شبگردی خبرنگاران به میزبانی منطقه ۴ اصحاب رسانه ابتدا از فازدوم باغ پرندگان و بعد از باغ رستم و مجموعه ورزشی شهربانوی منطقه بازدید کردند و در جریان این بازدیدها سید علیرضا حسینی در تشریح روند تکمیل این پروژه ها، افزود: در فاز دوم این باغ ۱۶۷ گونه گیاهی کاشته شده و ۱۲۰ نوع پرنده در ۳۰۰۰ قطعه در فاز اول آورده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت تعداد پرنده‌ها در فاز دوم به ۸۰۰۰ قطعه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: رویکرد شهرداری تهران برای نگهداری باغ پرندگان عدم هزینه کرد و کسب درآمد است. در حال حاضر در آمد حاصل از واگذاری نگهداشت فاز یک به بخش خصوصی ماهانه ۷۰ میلیون تومان است و در آینده مدیریت فاز یک و دو به مجموعه واحد سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم باغ پرندگان ۷.۵ هکتار از باغ زیر سازه فلزی قرار دارد؛ این سازه شامل ۱۲ ستون و ۳۵ تا ۵۰ متر ارتفاع در نقاط مختلف است. این سازه با ۶۸ هزا متر طول کابل مجهز به صاعقه گیر است.

شهردار منطقه۴ به وجود ۱۶ برکه در قسمت میانی فاز دوم این باغ اشاره کرد و یادآور شد: این برکه بستر نگهداری ۱۱۲ گونه پرنده است.

شهردار منطقه ۴ به امکانات رفاهی فاز دوم باغ پرندگان هم اشاره کرد و گفت: ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی، رستوران، کافی شاپ و منظرگاه شرقی و غربی از جمله امکانات رفاهی این مجموعه در فاز دوم است. خودروهای شخصی از طریق خیابان کوهستان می توانند از ضلع جنوب غربی وارد پارک شوند، در این ضلع خودروهای ون در ابتدای پارک برای انتقال شهروندان در نظر گرفته شده است؛ همچنین با بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان در صورت استقبال زیاد از میدان رسالت خودروهای ویژه ای برای باغ پرندگان در نظر گرفته خواهد شد تا دسترسی به این مجموعه برای شهروندان آسان باشد.

وی افزود: اگر در زمان قبل تر قرار داشتیم معتقد بودم مدیریت شهری کارهای واجب تر از احداث باغ پرندگان نیز دارد و ایجاد چنین باغی از جمله وظایف ذاتی محیط زیست است.

وی درخصوص احداث مجتمع تجاری اداری چند منظوره در محله خاک سفید که مجموعه شهربانو هم در آن قرار گرفته است گفت: این مجتمع شامل ۵ طبقه است که در دو طبقه اول ۶۱ واحد تجاری، در طبقه دوم سینما، رستوان و کافی شاپ، در طبقه چهارم سالن بدنسازی و آشپزخانه رستوران و در طبقه پنجم سالن چندمنظوره ورزشی و کافی شاپ قرار دارد. این مجتمع دارای ۴ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱۲۴ پارکینگ برای شهرداری و ۱۱۲ پارکینگ برای مالکان تجاری است.

حسینی با اشاره به شهرک های نظامی واقع در سطح منطقه که تعداد آنها هم زیاد است گفت: عدم همراهی این شهرک ها مشکلاتی را در سطح منطقه ایجاد می کند و علیرغم تمایل و همکاری شهرداری تهران، ناهماهنگی هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت حل نشدن وضعیت به مراتب بدتر از شهرک زیتون خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: باغ پرندگان باغ پرندگان تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است