Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@14:14:31 GMT

ایثارگران تاریخ ایران عزت کشور را حفظ کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۹۷۵۹

ایثارگران تاریخ ایران عزت کشور را حفظ کرده اند

وزیر ارشاد گفت: افتخارات چندهزارساله ایران به خصوص دوران انقلاب به پاس ایثارگرانی است که برای عزت کشور کوشیده اند.

به گزارش خبرنگار شبستان، سید عباس صالحی ظهر امروز چهارشنبه (۲۴مردادماه) در ششمین جشن ایثار که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با سپاس و تشکر از جمع ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایثارگران کشور ما در طول تاریخ و در دوره دفاع مقدس فرصتی را برای هویت و بقای ایران داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از یک جهت ایثارگران خط اتصال ما با گذشته ‌پرافتخار هستند و ما این گذشته پرافتخار را مدیون این جماعت هستیم زیرا این افراد به یاد ما می آورند که اگر تاریخ چندهزار سال و به خصوص تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب را داریم به پاس افرادی است که در این مسیر ایستادند و نگذاشتند خاکی از این سرزمین برود و عزتی از ما فرو بریزد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جمع ایثارگران یادآور افتخارات این افراد در دوران بعد از انقلاب است، همچنین جمع ایثارگران به گونه ای پیشتاز نهادینه کردن فرهنگ ایثار بوده؛ هست و خواهد بود، اینکه ما مسیری برای آبادانی طی کنیم همان چیزی است که برای حفظ ایران طی کردیم.

 

صالحی یادآور شد: به نظر می رسد آنچه ایران و انقلاب را حفظ کرده مسیر آبادانی و بقای ایران اسلامی است که همین ایثارگان مهیا کردند.

 

وی در پایان گفت: امید است همین فخر و افتخار که گذشته ما هستند و تاریخ ما را نشان می دهند و رمز و بقا انقلاب اسلامی می باشند را ارج نهاده و با این نگاه در خدمت همه ایثارگران باشیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر سیاری رییس ستاد معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد و حجت الاسلام انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران از دو کتاب «ایستاده چون سرو» و «تلخ شیرین» رونمایی شد و از جمعی از ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی مجلس دریای خزر گلستان روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران عربستان زلزله معاون پارلمانی رییس جمهور جشن ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه