Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ فرشته روح افزا با بیان اینکه قوانین در تسهیل ازدواج جوانان اجرایی نشده است، به برنامه "صبح و گفت وگو" گفت: «مجلس نیز باید نسبت به اجرای دستگاه ها نظارت کند و در این حوزه دارای نقص هستیم.»
وی با اعلام اینکه دستگاه های اجرایی سالانه بودجه ای برای قوانین مورد نظر مجلس دریافت می کنند [ولی کاری از پیش نمی برند]؛ تصریح کرد: «این بودجه یا بازگردانده می شود یا تحت عنوان سمینار و جلسات صرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
روح افزا افزود: «مردم باید حواس خود را جمع کنند و در زمان انتخاب مسئولان، به افرادی رای دهند که نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند باشند.»
مدیر فرهنگی رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در رادیو گفت وگو اظهار کرد: «ان جی اوهای مختلف مردمی و صندوق های قرض الحسنه مساجد و حوزه های علمیه باید وارد کار شده و به مردم کمک کنند.»
روح افزا تصریح کرد :«حداقل مردم باید برای ازدواج اقدام یا مطالبه خود را از دستگاه های امر بیشتر کنند.»
وی در عین حال گفت: «برخی موارد نیز به مردم باز نمی گردد؛ به عنوان مثال یک دانشجو برای ورود به امر ازدواج نیازمند مرخصی تحصیلی است یا حوزه اشتغال جز مباحث کلیدی است که در شرایط کنونی تشکیل خانواده را با مخاطره رو به رو می کند.»
روح افزا اعلام کرد: «هم اینک سهمیه کار و اشتغال به زنان ارائه می شود و قطعا این روند شایسته و خوب است؛ اما اگر همسران همین زنان بیکار باشند از دیگر مخاطرات جامعه است؛ چرا که یک خانم شاغل با یک مرد بیکار ازدواج نمی کند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روح افزا ازدواج نهاد تسهیل خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی شامگاه چهارشنبه با حضور در سیمای مرکز نور گفت: همزمان با سفر دور دوم رئیس جمهور به قم مرکز الکترونیک ارتباط مردمی دولت در استان قم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: مرکز ارتباطات مردمی با دریافت انتقادات، ایده‌ها و نظرات، درخواست‌ها، شکایات و گزارش‌های مردمی می‌کوشد تا با برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکل و همفکری در برنامه ریزی‌ها زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه را عملی سازد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: در دلت سیزدهم و در سفرهای استانی مردم نیازی ندارند برای دادن نامه‌های خود حضور فیزیکی داشته باشند و می‌توانند از طریق سامانه سامد درخواست خود را ثبت کنند.

صالحی بیان کرد: معاونان وزیران در ۳۰ میز خدمت برپا شده در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان آماده خدمت رسانی به مردم شهر مقدس قم هستند و دیدارهای چهره به چهره نمایندگان وزارتخانه‌ها و معاونین وزرا به چهره در این ستادها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مراجعات مردمی به ستادهای ارتباطات مردمی برای درخواست‌ها دستور اقدام داده می‌شود و اگر برای درخواستی نمی‌توان اقدام قانونی انجام داد، به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم با ثبت درخواست‌های خود در سامانه سامد می‌توانند با دریافت کد رهگیری فرایند رسیدگی به درخواست خود را دنبال کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: تنها جایی که می‌شود نامه‌های مکتوب مردمی را دریافت کرد در برنامه دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم و در مراسم استقبال است که کارشناسان مرکز سامد در مسیر استقبال و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مستقر خواهند شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: از صبح نخستین روز از فعالیت سامانه سامد بیش از ۷ هزار درخواست تا کنون ثبت شده و ۲۸۰۰ ملاقات چهره به چهره مسؤولان با مردم صورت گرفته است و این مرکز تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: مردم از دو طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ و سایت 111.ir می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: شعار مردمی مرکز ارتباطات مردمی دولت اقدام و یا اقناع مردم نسبت به درخواست‌های آنان است.

صالحی بیان کرد: غیر از سه سفر اول دولت سیزدهم در تمامی سفرهای دور نخست و دور دوم که بالغ بر ۵۰ سفر بوده، این مرکز در استان‌ها راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تلاش شده تا موضوعات و دغدغه‌های نمایندگان اقشار مختلف و همه کسانی که دغدغه اقتصادی دارند در این سفر در دیدارهای حضوری شنیده شود و موضوعات مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: ۹۴ هزار درخواست سفرهای استانی دور اول مورد رسیدگی کامل قرار گرفته و پرونده آنان بسته شده است و در دور دوم سفرهای رئیس جمهور نیز نیز این برنامه ادامه دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت مردمی تلاش دارد تا با نگاه امامین انقلاب در راستای جذب حداکثری اقدام کند و ما حتی برای اقلیت‌های مذهبی نیز برنامه‌های میز خدمت داشته ایم و اعتقاد داریم که باید به همه ایرانی‌ها خدمت رسانی کنیم.

کد خبر 6100994

دیگر خبرها

  • بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی