Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: متکدیان فضای شهر تبریز را بکر و فرصتی می‌دانند تا با استفاده از ظرفیت های اقتصادی آن گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

به گزارش ایلنا محمداسماعیل سعیدی درباره چرایی بازگشت دوباره متکدیان به تبریز، گفت:مدتی است افرادی که از شهرهای اطراف وارد تبریز شده‌اند در نزدیک پمپ بنزین‌های اطراف شهر اقدام به گدایی می‌کنند، ک هاین موضوع چهره شهر را خراب کرده‌است؛ البته مسئولان شهری درصدد جمع‌آوری هر چه سریع‌تر متکدیانند تا شهر تبریز همچنان شهر بدون گدا باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور متکدیان در شهر به دو دلیل است، یا به صورت عمد این افراد را وارد شهر تبریز کرده‌اند چرا که برخی از افراد نمی‌‌خواهند تبریز الگویی برای شهرهای دیگر باشد و یا اینکه متکدیان فضای این شهر را بکر و فرصتی می‌دانند تا با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به عوامل موثر بر کاهش و حذف متکدیان، گفت: پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از  نهادهای مردمی توسط متدینین و بازاریان تبریز، در راستای کمک به کاهش متکدیان و  نیازمندان اقدام به تاسیس مراکزی جهت کمک به این افراد شدند و طی ابلاغی از مردم خواستند  به این افراد پولی نپردازند و کمک‌های خود را به صندوق‌های قرض‌الحسنه بریزند.

وی ادامه داد: این موسسه متکدیان را راهنمایی می‌کردند تا کار پیدا کنند، در این صورت دیگر کسی نمی‌توانست به بهانه بیکاری به تکدگری روی بیاورد همچنین سازمان‌های متولی، متکدیان را جمع‌آوری و به محیط‌های کار راهنمایی می‌کردند و اگر مجدداً به تکدی‌گری مشغول می‌شدند، توسط دادستانی شناسایی و دستگیر می‌شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از سیاست‌ها و برنامه‌های این شهر در راستای مقابله با پدیده نامطلوب تکدی‌‌گری می‌تواند در شهرهای دیگری همچون پایتخت الگوبرداری شود، خاطر نشان کرد: برای عملی کردن سیاستگذاری‌های ضد تکدی‌گری و گداپروری شهر تبریز در پایتخت، ابتدا باید خود مردم اقدام به این کار کنند و وارد عمل بشوند، دوم  تمامی نهادهای دست‌اندرکار همکاری کنند تا یک اراده عمومی شکل بگیرد که به این افراد کمک نکنند و آنها را به موسسه‌هایی که در این راستا فعال هستند، معرفی کنند تا در صورت وجود توانایی به کار مشغول شوند و در صورت عدم توانایی برای کار کردن تحت پوشش قرار گیرند./

 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استفاده از ظرفیت بنزین بیکاری شناسایی و دستگیر مجلس شورای اسلامی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان