Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:36:44 GMT

خراسان رضوي در دولت الکترونيک پيشرو است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۰۲۱

خراسان رضوي در دولت الکترونيک پيشرو است

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل امور اداري و مالي استانداري خراسان رضوي گفت: اين استان در زمينه طرح مربوط به دولت الکترونيک وضعيت خوبي دارد و جزو استانهاي پيشرو و موفق است.

محمدصادق براتي روز چهارشنبه در همايش استاني سامانه تدارکات الکترونيکي دولت(ستاد) در مشهد افزود: پيشرو بودن خراسان رضوي در دولت الکترونيک و شبکه دولت بطوري است که تعداد نهادهاي ثبت شده در اين شبکه به چهار هزار و 200 نهاد و تعداد کاربران آن به چهار هزار و 800 نفر رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پارسال شش ميليون و 500 هزار مکاتبه الکترونيکي در شبکه دولت خراسان رضوي ثبت شد که در نوع خود بي نظير است.
مديرکل امور اداري و مالي استانداري خراسان رضوي اظهار داشت: پارسال در بستر `طرح تکاپو` که از طريق شبکه دولت ثبت و اجرايي شد نيز 21 هزار و 500 فرصت شغلي در اين استان بوجود آمد. همچنين خراسان رضوي در سال گذشته جزو نخستين استانهايي بود که ميز خدمت حضوري را در استانداري و ساير دستگاهها راه اندازي کرد.
وي گفت: ميز خدمت الکترونيک در پي بخشنامه دولت ابتداي آذر ماه آتي در خراسان رضوي راه اندازي مي شود. اين در حالي است که اکنون برخي از دستگاههاي اجرايي خدمات خود را در قالب الکترونيکي ارائه مي دهند.
براتي افزود: فعاليت سامانه تدارکات الکترونيکي دولت موسوم به ستاد نيز بر اساس مواد 9 و 50 برنامه ششم توسعه و در پي بخشنامه دولت پارسال در خراسان رضوي کليد خورد و از آن زمان کار به صورت جدي آغاز شد. سامانه ستاد بستر امني براي معاملات و عرضه و تقاضا ايجاد و دستگاههاي اجرايي را قادر مي کند تا کالاهاي مورد نياز خود را از مبادي قانوني تامين کنند.
وي ادامه داد: خراسان رضوي در حوزه مزايده ها در سامانه ستاد رتبه ششم و در مناقصه ها رتبه سوم کشور را دارد. اين رتبه ها در شان اين استان نيست لذا براي ترغيب دستگاهها و نهادها براي ثبت اطلاعات در اين سامانه دستور نشست شوراي اداري خراسان رضوي به تشريح فعاليتها و ترغيب دستگاههاي اجرايي براي حضور در اين سامانه اختصاص يافت.
مديرکل امور اداري و مالي استانداري خراسان رضوي گفت: برخي اشکالات نيز فني و مربوط به خود سامانه بود که اقداماتي براي رفع آنها صورت گرفت بطوري که مديران 35 دستگاه اجرايي در ميز خدمت استانداري حضور يافتند تا از نزديک اين مشکلات برطرف شود.
رئيس کل بازرسي خراسان رضوي نيز در اين همايش گفت: اصل موضوع راه اندازي سامانه تدارکات الکترونيکي دولت يک ضرورت اجتناب ناپذير است که تاثير زيادي در شفاف سازي امور دارد و چه بسا اگر اين اقدام زودتر انجام مي گرفت بسياري از پرونده هاي قضايي و مربوط به فساد تشکيل نمي شد.
حجت الاسلام حسن درويشيان اظهار داشت: ارتباط الکترونيکي امور مالياتي، گمرکي و بانکي در سامانه ستاد از بروز بسياري از موارد فساد پيشگيري مي کند. راه اندازي اين سامانه تکليف قانوني است و همه مکلف هستند تا پايان سال دوم برنامه ششم توسعه همه معاملات از جمله خريدهاي جزئي، متوسط، بزرگ، مناقصه و مزايده را در سامانه ستاد ثبت کنند.
وي ادامه داد: با اين حال در اجراي سامانه ستاد در خراسان رضوي 50 مورد خطا و ايراد از نظر فني احصا شد که بهتر است اين موانع از طريق ستاد اجرايي در مرکز کشور برطرف شود.
مديرکل ديوان محاسبات خراسان رضوي نيز در اين همايش گفت: ورود به ثبت الکترونيکي معاملات دولت از سال 1372 در کشور آغاز شد اما از سال 1388 و در قالب تکاليف قانوني در برنامه هاي چهارم، پنجم و ششم توسعه نمود پيدا کرد.
محمد نفيسي فر افزود: بر اساس قانون بايد همه معاملات اموال منقول، غيرمنقول و خدمات در سامانه ستاد ثبت و دستگاههاي اجرايي، نهادهاي عمومي، شرکتهاي دولتي، موسسات انتفاعي وابسته به دولت، بيمه ها، بنيادها، دانشگاهها و شوراي نگهبان در آن ثبت نام کنند.
وي ادامه داد: بر اساس قانون، پياده سازي و هدايت سامانه ستاد برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اگر اشکالاتي در حين ورود به سامانه و انجام کار پيش بيايد بايد اين اشکالات در يک کارگروه استاني مطرح و بررسي و براي رفع به مسئول استاني ابلاغ شود.
مديرکل ديوان محاسبات خراسان رضوي گفت: تاکنون 60 مورد اشکال سامانه ستاد در اين استان به ديوان محاسبات اعلام و در 28 عنوان ساماندهي و پس از نشستي با ذيحسابان دستگاههاي اجرايي خراسان رضوي اشکالات جمعي بندي و به مرکز کشور اعلام شد.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک

به گزارش «تابناک»، بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.  

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.  

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود