Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@10:33:57 GMT

یوز جوان تلف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۰۳۳

یوز پلنگی که هفته پیش در جاده عباس آباد سمنان تصادف شدیدی کرده بود، تلف شد. ناطقان: مجید خرازیان مقدم درباره تلف شدن یوز جوان گفت: دیشب حدود ساعت ۱۹ متوجه شدیم که حیوان تلف شده است البته هرچند از نظر ظاهری وضع بدی نداشت اما با توجه به شدت ضایعات حاصل از تصادف احتمال تلف شدن حیوان بسیار بالا بود.
وی با اشاره به این‌که کالبد شکافی این حیوان امروز انجام می‌شود،اظهارکرد: نتیجه این کالبد شکافی تا اواسط هفته بعد اعلام خواهد شد زیرا نمونه‌های مختلفی برای بررسی علت مرگ از حیوان گرفته شده که اعلام نتایج آن زمان براست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه برای حیوانات قطع نخاع شده در جهان هیچ تکنیکی برای بهبود کامل و بازگشت به حالت اول وجود ندارد، گفت: در بهترین حالت حیوان تا زمانی که حیاتش ادامه پیدا کند فلج است و نیاز به نگهداری دائمی دارد. همچنین در دنیا هیچ پروتکلی برای نگهداری از گربه‌سانان بزرگ که فلج شده‌اند، وجود ندارد.
خرازیان مقدم با تاکید بر به کارگیری تمامی امکانات سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ جان این حیوان اظهارکرد: با توجه به اینکه یوز حیوان بسیار ارزشمندی است تمام سعی خود را کردیم که زنده بماند حتی با علم به بالا بودن احتمال خطر و بحرانی بودن شرایط حیوان در دوهفته اول پس از تصادف، برنامه ریزی کردیم تا ویلچری برای تسهیل حرکت حیوان و جلوگیری از زخم بستر او طراحی و ساخته شود اما متاسفانه یوز تلف شد.
خرازیان مقدم افزود: این حیوان به دلیل فلج اعصاب پایین تنه، امکان دفع ادرار و مدفوع را نداشت. آزمایشات انجام شده روز یکشنبه نیز حاکی از وجود خون در ادرار، اوره بالا و کم خونی بود. به هرحال حیوان نتوانست مقاومت کند و متاسفانه تلف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست مدیرکل دفتر حیات وحش وآبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرایی شدن فنس کشی محدوده عباس آباد سمنان خبر داد و گفت: بزرگترین تهدید برای این حیوانات تصادفات جاده‌ای است. از هفته گذشته که این یوز تصادف کرد، با وجود تعلل سازمان‌های مرتبطی که باید تا کنون محدوده این منطقه حفاظت شده را فنس کشی می‌کردند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با همکاری نماینده استانداری پیمانکار این کاررا مشخص کرده و فنس کشی را بزودی آغاز می‌کنند. محدوده عباس آباد استان سمنان منطقه ای حفاظت شده است که به دلیل نبود فنس کشی مناسب، یوزپلنگ‌ها وارد جاده می‌شوند و بر اثر تصادف از بین می‎‌روند.
منبع: ایسنا برچسب ها: یوز جوان ، یوز پلنگ ، تصادف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یوز پلنگ تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر هرساله از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت : در استان کرمانشاه ۲۲ سایت در بحث سرشماری پرندگان مهاجر فعال هستند، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، رودخانه‌های سطح استان و آب ذخیره شده پشت سدها، محل‌هایی هستند که پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با توجه به مسیر حرکتشان مدتی در این محل‌ها توقف دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در اواخر سال گذشته متأسفانه از لحاظ مهاجرت پرندگان وضعیت مناسبی نداشتیم، اما با توجه به بارش‌های بهاری که در این دو ماه گذشته در استان استان کرمانشاه شاهد بودیم، شرایط زیستگاهی برای آبزیان بسیاری بهبود یافته و تمام سراب‌ها و تالاب‌های استان پر آب بوده و حتی سرریز کرده است. 

جلیلیان اذعان کرد: وجود پرندگان مهاجر در استان در راستای کنترل آفات و امراض بسیار تأثیرگذار هستند و از این نظر این موضوع حائز اهمیت است؛ اما در سرشماری که با شروع سال جدید در ۲۲ سایت استان صورت گرفت، متأسفانه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حضور پرندگان مهاجر را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قسمت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌های ساحلی نیست، اما به دلیل وجود برخی از تالاب‌های مهم استان کرمانشاه که محل زیست پرندگان مهاجر و بومی هستند در راستای چرخه زیستگاهی پرندگان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور هستیم. 

جلیلیان تأکید کرد: همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روز در سایت‌ها برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مستقر بوده و در حال حفاظت از حیات وحش غنی استان کرمانشاه هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت