Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، حسن صالحی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه مذاکراتی برای تعیین محدوده سرزمین ماهیگیری از سال 72 بین کشورهای حوزه دریای خزر انجام شده است افزود: مذاکرات دههای گذشته به نتیجه رسیده و در پی آن قرار شد هر کشور حوزه دریای خزر 15 مایل سرزمین ماهیگیری داشته باشد.
وی گفت: محدوده سرزمین ماهیگیری ایران در گذشته 10 مایل بود و در توافق نامه نهایی به 15 مایل افزایش یافت و در اصل سرزمین ماهیگیری ایران در دریای خزر 15 به اضافه 10 مایل در اعماق دریای خزر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان شیلات میزان صید از دریای خزر را 33 هزار تن اعلام کرد و افزود: در این حوزه 10 هزار صیاد فعال هستند.
صالحی میزان تولید ابزیان پرورشی و صید و صیادی را درسال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات آبزیان در کشور امسال به یک میلیون و 20 هزار تن افزایش می یابد.
وی افزود: ارزش صادرات آبزیان از 507 میلیون دلار به 600 میلیون دلار خواهد رسید.
رئیس سازمان شیلات گفت: سال گذشته 25 هزار تن میگو در کشور مصرف و 24 هزار تن نیز صادر شد.
صالحی افزود: پیش بینی می شود امسال میزان تولید میگو در کشور به بیش از 400 هزار تن افزایش یابد و بیش از 150 میلیون دلار نیز صادرات انجام شود.
وی درباره میزان تولیدات از مزارع پرورش ماهی گفت: در بخش ماهیان سردآبی 200 هزار تن، ماهیان گرمابی 160 هزار تن، ماهیان خاویاری 2600 تن و میگو نیز بیش از 33 هزار تن تولید گزارش شده است.
رئیس سازمان شیلات افزود: در بخش تولید، تکثیر و پرورش ماهیان ژنتیکی نیز 200 میلیون قطعه ماهی تولید شده است.
صالحی میزان تولید محصولات شیلاتی در حوزه دریای عمان و خلیج فارس را بیش از 690 هزار تن اعلام کرد و از توسعه طرح صید فراساحل در حوزه اقیانوس هند خبر داد و گفت: هم اکنون با حضور بیش از هزار شناور صیادی در بخش صید تن ماهیان در مقام دوم و در غرب اقیانوس هند نیز در جایگاه نخست از لحاظ برداشت و تولید ماهیان قرار داریم.
وی افزود: در دریای عمان نیز با صید 24 هزار تن از گروه فانوس ماهیان معدل خوبی در این حوزه صیادی بدست آمد.
رئیس سازمان شیلات درباره اخبار منتشر شده درفضای مجازی درباره حضور کشتی های صیادی چینی در آبهای جنوبی کشور گفت: تمام شناورهای پیشرفته صیادی که در این آبها حضور دارند و مشغول صیادی هستند ایرانی است و با اطمینان اعلام می کنم هیچ شناور خارجی در آبهای سرزمینی ایران حضور ندارد.
صالحی تصریح کرد:​ شناورها با پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های عمان،​ خلیج فارس و اقیانوس هند مشغول صید هستند در عمق بیش از 250 متر جایی که امکان فعالیت برای صیادان محلی وجود ندارد از منابع ماهیان برداشت می کنند.
وی گفت: کشتی های صیادی تاکنون 24 هزار تن از منابع بخش های عمیق آب های عمان و خلیج فارس را برداشت کرده اند.
رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: فعالیت کشتی های صیادی به هیچ وجه با منافع و محدوده فعالیت صیادان محلی تلاقی ندارد.
صالحی افزود: بر اساس آمارها 700 تن از آبهای خلیج فارس و دریای عمان ماهی برداشت شده است اگر میزان صید کم شده پس این آمار قابل توجه چگونه بدست امده است.
وی تصریح کرد: اخباری که در فضای مجازی درباره حضور کشتی های صیادی خارجی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر می شود فعالیت مخالفان نظام و کشور است.
رئیس سازمان شیلات اعلام کرد: برای بازدید از فعالیت کشتی های صیادی در حوزه دریای عمان و خلیج فارس آمادگی داریم.
صالحی گفت: به هیچ عنوان امکان اجاره مجوز صیادی به خارجی ها وجود ندارد و این موارد گزارش نشده است.
وی افزود: اگر تخلفی درباره روش صید انجام شود مجوز صیادی فرد متخلف به مدت سه ماه لغو می شود.
رئیس سازمان شیلات همچنین از خودکفایی کشور در زمینه تولید و تامین پودر ماهی برای خوراک مراکز آبزی پروری خبر داد و گفت: با صید فانوس ماهیان و تبدیل آنها به پودر ماهی به عنوان غذای مورد نیاز مراکز پرورش در این زمینه خودکفا هستیم در حالی که در گذشته ارز قابل توجهی برای واردات این محصول از کشور خارج می شد.
صالحی در خصوص سلامت محصولات دریایی افزود: آبزیانی که در بنادر ایران تخلیه و در مزارع کشور تولید می شود تحت نظارت سازمان دامپزشکی است و سلامت لازم را دارد.
وی تاکید کرد:​ داروها ،​مکمل های غذایی و ویتامین هایی که در مراکز پرورش ماهی مصرف می شود تحت کنترل سازمان دامپزشکی است.
رئیس سازمان شیلات درباره مصرف رنگدانه ها در تولید گوشت رنگی ماهی گفت: مصرف رنگدانه ها در سه تا چهار دهه اخیر در اروپا رواج یافته است و هیچ نگرانی از بابت مصرف اندازه مجاز آنها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ماهیگیری ایران دریای خزر افزایش صالحی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه گفت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته چهار بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولید شده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
 
گفتنی است سخنرانی در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس، بازدید از روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب و نیز روند احداث پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و قسمت‌های مختلف واحد یکم این نیروگاه، آغاز عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر، بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صدف، افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرک مروارید و ... از سایر برنامه‌های سفر محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان بوشهر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند