Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۶ محصول دانش بنیان پزشکی در مرکز رشد این دانشگاه به مرحله تولید وارد شده که برای رسیدن به مرحله تولید انبوه و تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی، باید از حمایت سازمان‌های دیگر برخوردار شوند. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علیرضا مهدی‌زاده تزنگی اظهار داشت: امسال 50 محصول دانش‌بنیان برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه شده و تلاش می‌کنیم تا مراحل پیش رشد و رشد این محصولات امسال به سرانجام برسد و وارد مرحله تولید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مسئولان کشوری، استانی و تصمیم گیرندگان این عرصه خواست تا در این مسیر و برای ثمربخشی تلاش‌های گروهی متخصصان و فعالان، همراهی بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری در استان فارس در حوزه شرکت‌های دانش بنیان گفت: سرانه مصرف تجهیزات پزشکی در کشور ما بین 11 تا 13 دلار است که نیازمند نگاه جدی‌تری است و باید تولید و تامین تجهیزات پزشکی را به روز کنیم تا جایگاه پزشکی فارس و شیراز در کشور حفظ شود و ارتقا یابد.

رئیس کمیته حمایت از تولیدات داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: امسال سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزات و ملزومات پزشکی و فناوری‌های نوین، با همکاری مجموعه‌های مختلف مانند استانداری فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار می‌شود، این همکاری نمودی از توانمندی جوانان در حوزه تولید تجهیزات پزشکی است.

ابوالفضل هاشمی اصل  بر لزوم پیگیری قرار گرفتن گمرک شیراز در ردیف گمرک‌های تخصصی تجهیزات پزشکی و سرعت بخشیدن به امور تاکید کرد.

رئیس کمیته حمایت از تولیدات داخل دانشگاه به تولید لامپ رادیولوژی، به عنوان یک تکنولوژی که تنها در اختیار چند کشور محدود در دنیاست اشاره کرد و گفت: برای تولید این محصول در شیراز تیمی از استادان و متخصصان تشکیل شد و به تولید این لامپ در شیراز انجامید که در این زمینه مجوزهای لازم گرفته شده و با حمایت سرمایه‌گذاران و مشارکت نیک‌اندیشان حوزه سلامت می‌توانیم حرکتی ملی را در این مورد آغاز کنیم.

وی با تاکید بر حمایت مسئولان از تولیدات داخلی بیان کرد: همه ما و مسئولانی که در بحث تولید مشارکت داریم باید بسته حمایتی داشته باشیم و موانع را کاهش دهیم، چرا که هر کدام از این محصولات می‌تواند کمکی به کاهش آلام دردمندان باشد.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سیدامیر سامع با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه دوم با موضوع فناوری‌های جدید با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل شهری و بیشتر با موضوعات مدیریت هوشمند ترافیک شهرها، حمل‌ونقل پاک و خودروهای هیبریدی است.

وی افزود: روش خوبی از قبل در حوزه حمل‌ونقل شهرداری پیشنهاد شد تا کسانی که محصولی داشتند، آن را معرفی کنند که در این راستا در یک کمیته ارزیابی ۲۰ شرکت که خدمات و محصولاتشان آماده استفاده است، شناسایی شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قولی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم از خدمات تمام این افراد در طول سال استفاده کنیم و منجر به یک‌سری قرارداد شود؛ بی‌شک خرید محصولات این شرکت‌ها بهترین کمک را به آن‌ها است.

سامع با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند زمینه را برای معرفی، اطلاع‌رسانی و ترویج مباحث مربوط به محصولات را فراهم کند، همچنین در استفاده این محصولات پیشتاز و پیشگام باشد، ادامه داد: بخشی دیگر شرکت‌هایی هستند که ایده جدید دارند، اما هنوز به محصول قابل استفاده‌ای نرسیده است، بنابراین مقرر شد با یک مدل حمایت از ایده‌ها و با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی از آن‌ها نیز استفاده شود.

کد خبر 749867

دیگر خبرها

  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان