Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه جزیره کره پس از دو سال تنش و التهاب به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ از ماه ژانویه گذشته روی آرامش را به خود دیده است. آفتاب‌‌نیوز : کره جنوبی: ابتکاری جسورانه برای امضای پیمان صلح با پیونگ‌یانگ اتخاذ می‌شود
به گزارش یورونیوز، مون جائه‌-این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه تاکید کرد که ماه آینده میلادی برای ملاقات با همتای خود در کره شمالی عازم پیونگ یانگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای «این» همچنین از این ملاقات به عنوان فرصتی مناسب به منظور پیشبرد یک «اقدام جسورانه» جهت پایان دادن به جنگ میان دو کره نام برده است.
سئول و پیونگ یانگ روز دوشنبه اعلام کردند که رهبران دو کشور ماه سپتامبر دور جدید گفتگوهای خود را اینبار در کره شمالی آغاز می کنند. این سومین ملاقات روسای جمهوری دو کره از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون محسوب می شود.
شبه جزیره کره پس از دو سال تنش و التهاب به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ از ماه ژانویه گذشته روی آرامش را به خود دیده است.
سفر مون جائه‌-این به پیونگ یانگ در واقع نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی پس از سال ۲۰۰۷ محسوب می شود.
آقای «این» روز چهارشنبه در جریان مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آزادسازی کره از یوغ استعمار ژاپن در سال ۱۹۴۵ خاطرنشان کرد که در ملاقات آتی با رهبر کره شمالی «ابتکاری جسورانه برای امضای پیمان صلح و اعلام رسمی پایان جنگ میان دو کره» اتخاذ خواهد شد.
جنگ میان دو کره سال ۱۹۵۳ بدون امضای توافق صلح و صرفا بر اساس یک پیمان ترک مخاصمه به پایان رسید. این موضوع سبب شده است که دو کشور از زمان آتش بس تاکنون همچنان در وضعیت جنگی به سر ببرند.
رهبران دو کشور ماه آوریل گذشته در جریان نشستی که در منطقه غیرنظامی حائل میان دو کشور انجام شد سندی موسوم به «بیانیه پانمونجوم» را امضاء کرده بودند که امضای توافقنامه صلح به عنوان یکی از اهداف آن تعیین شده بود.
رهبر کره شمالی دو ماه پس از این دیدار در سنگاپور با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ملاقات و بر تعهد کشورش نسبت به «هسته ای زدایی کامل شبه جزیره کره» تاکید کرد.
بر اساس آخرین خبرها و برغم انتشار گزارش هایی که از ادامه فعالیت مخفی پیونگ یانگ برای توسعه برنامه موشکی خود حکایت دارد، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد که مذاکرات بر سر هسته ای زدایی کره شمالی « در مسیر خوبی» پیش می رود.
خانم ناوئرت در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که پس از ملاقات تاریخی رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی در سنگاپور، مذاکرات در پشت درهای بسته به طور منظم ادامه دارد و گفتگوهایی نیز میان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه با دیگر مسئولان کره ای همچنان در جریان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ذکر این نکته که مذاکره با دولت کره شمالی دیگر به یک مسئله عادی تبدیل شده بر پیشرفت گفتگوها در یک مسیر درست تاکید کرده است.
این درحالیست که برخی رسانه ها و مقامات آمریکایی چندی پیش با استناد به تصاویر ماهواره ای از فعالیت مخفی پیونگ یانگ برای ساخت موشک های جدید خبر داده بودند. سازمان ملل متحد نیز در تازه ترین گزارش خود تاکید کرده است که کره شمالی هنور فعالیت هسته ای و موشکی خود را به طور کامل متوقف نکرد است.عصرایران  کد خبر: ۵۴۰۱۶۶ تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی پیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران

عاطفه شعبانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه یا مشارکت مردمی صنایع‌ دستی مازندران برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در صنایع‌دستی به منظور استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی تدوین شده است.

شعبانی از صنعت‌گران و هنرمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، طراحان، اساتید دانشگاه، مبتکران و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان درون سازمانی و برون سازمانی، فروشندگان و صادرکنندگان، و فعالان بسته‌بندی، برندینگ، آموزش دهندگان، شرکت‌های مختلف و سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی، دعوت کرد در این چالش ایده‌ها، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خلاقانه شرکت کنند.

او رعایت جنبه توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاربردی، اشتغالزایی، مشارکت با بخش خصوصی، خلاقانه بودن و رعایت بهره‌وری، اثربخشی، توسعه صادرات و ارزآوری را از جمله ویژگی‌های ارایه طرح‌ها وایده‌های ارسالی در صنایع‌دستی برشمرد.

شعبانی گفت: گروه‌های علاقمند به شرکت در این طرح فرهنگی می‌توانند اطلاعات مربوطه را در قالب فرمی که در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی مازندران بارگذاری شده است. تکمیل کرده و به معاونت صنایع‌دستی، ارسال کنند.

او افزود: ارزشمندترین و کاربردی‌ترین طرح و ایده پس از گرداوری و دفاع توسط فرد یا تیم ارسال کننده در قالب طرح‌های استانی و ملی معاونت صنایع‌دستی استان و کشور به صورت عملیاتی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت

www.mazandaran mcth.ir و یا شماره۰۱۱۳۳۳۵۳۵۹۰ دفتر معاون صنایع‌دستی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران