Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@20:57:10 GMT

موشک بالستیک اسکندر روسیه + عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۱۳۴

موشک بالستیک اسکندر روسیه + عکس

به گزارش نشنال اینترست، اواخر جولای و اوایل اوت روسیه دو فروند موشک اسکندر را علیه کشتی هایی در دریای سیاه شلیک کرده است. این مطلب را رسانه های خبری روسیه اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش وبلاگ سیاست دفاعی روسیه در این باره نوشت: شلیک الکترونیک موشک های بالستیک به این معناست که واحدهای موشکی روسیه آمادگی انجام هر نوع ماموریتی را در یک جنگ و شلیک واقعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک بالستیک که در دهه 1970 میلادی تولید و توسعه یافته است، جایگزین موشک های اسکاد است. سامانه های موشکی اسکندر در واقع قادر است مدل های مختلف موشک های بالستیک و موشک های کروز را شلیک کند. موشک اسکندر- ام یک موشک بالستیک ساده است که با یک کلاهک متعارف یا هسته ای مسلح می شود و برد آن حدود 500 کیلومتر است.

با این حال یک وبگاه خبری روسی این طور توصیف می کند که سامانه موشکی اسکندر می تواند موشک های کروز ضد کشتی موسوم به کالیبر را با برد 500 کیلومتر شلیک کند. این موشک ها برای هدف قراردادن ناوشکن های کلاس 2 و 3 طراحی و ساخته شده است. در واقع این موشک ها برای هدف قراردادن ناوهایی طراحی شده است که قادر به حمل موشک های تام هاوک است.

سرعت این موشک های ضد کشتی بیش از 2 هزار کیلومتر در ساعت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد