Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:36:16 GMT

◄ چه تعداد از اتوبوس‌های تهران معاینه فنی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۱۴۸

◄ چه تعداد از اتوبوس‌های تهران معاینه فنی دارند؟

تین‌نیوز | 

اوایل تیر امسال محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی را ملزم به اخذ گواهی معاینه‌فنی کرد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران، براساس این بخشنامه شرکت واحد و شرکت های خصوصی تا اول مهر فرصت دارند تا نسبت به تعمیر اتوبوس‌های دودزا و اخذ برگه معاینه‌فنی آنها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در آن بخشنامه به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی ماموریت داده شد که حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های «بی‌آرتی» قبل از مهر به فیلتر دوده مجهز شوند.

براساس این گزارش باگذشت حدود 45 روز از ابلاغ آن بخشنامه، با پیگیری کارگروهی که به‌منظور بررسی وضعیت معاینه‌فنی اتوبوس‌ها تشکیل‌شده است، اخذ گواهی معاینه‌فنی اتوبوس‌ها با 12 درصد رشد همراه بوده و در این مدت، تعداد اتوبوس‌های زیر نظر شهرداری که معاینه‌فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

همچنین اخذ گواهی معاینه‌فنی توسط اتوبوس‌های زیر نظر شهرداری در یک ماه و نیم اخیر با 12 درصد رشد مواجه بوده و تعداد اتوبوس‌هایی که معاینه‌فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.

براساس آمار اعلام‌شده از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران، تا تاریخ 9 تیرماه سال جاری 76.4 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد و 76.9 درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی دارای معاینه‌فنی بودند که این میزان در تاریخ 20 مرداد به ترتیب به 88.4 و 88.2 درصد افزایش‌یافته است.

همچنین در این مدت 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 14 دستگاه اتوبوس دو کابین به فیلتر دوده مجهز و یک هزار و 107 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و یک هزار و 12 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی بازبینی و رفع عیب شده‌اند.

فعالیت اتوبوس‌ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش‌های مهم حمل‌ونقل عمومی پایتخت به شمار می‌رود که حجم قابل توجهی از مسافرت های شهری این کلانشهر از طریق آن‌ها در قالب اتوبوس‌های خصوصی و نیز اتوبوس‌های تندرو(بی.آر.تی) انجام می‌شود.

براساس گزارش‌ها افزون بر 6هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آن‌ها فرسوده قلمداد می‌شوند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاینه فنی بی آر تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد