Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@06:11:49 GMT

۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۲۴۵

۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد پول گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت شده است گفت: تا کنون ۱۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ استانها خراسان جنوبی نظرات

مهدی عصمتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای خرید گندم تاکنون 10 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 10 هزار تن گندم توسط 21 مرکز خرید در 11 شهرستان خراسان جنوبی خریداری شده است افزود: از این میزان گندم خریداری شده 9 هزار و 974 تن ثبت سامانه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارزش 10 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان جنوبی 13 میلیارد و 284 میلیون و 100 هزار تومان بوده که 7 میلیارد و 126 میلیون و 600 هزار تومان به کشاورزان پرداخت شد.

عصمتی‌پور افزود: بالای 50 درصد پول گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت شده است و بیش از 6 میلیارد تومان باقی مانده است. 

وی اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم در استان بالغ بر 21 هزار هکتار است که به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله و نبود بارندگی اول فصل این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 9 هزار و 116 بهره‌بردار در امر تولید گندم فعالیت دارند. 

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از اضافه شدن ۷ مناسبت جدید مرتبط با بخش کشاورزی با عناوین روز گندم و نان ۳۱ فروردین، روز گل محمدی و گلاب ۲۰ اردیبهشت، روز عسل ۳۱ مرداد، روز خرما ۲۵ شهریور، روز زعفران ۵ آبان، روز انار۷ آبان و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور خبر داد.

حاتمی زاده گفت: هدف اصلی نامگذاری روز گندم و نان بحث نشاط اجتماعی، احیاء فرهنگ زندگی روستایی و توجه به روستاها بعنوان کانون های تولید است

وی افزود: امیدواریم با کمک و همراهی مردم، تشکلها و اتحادیه ها شاهد برگزاری جشن هایی در مناطق مختلف استان در راستای ایجاد امید و نشاط اجتماعی و برپایی آئین های شکرگزاری در بین مردم و کشاورزان باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه ذائقه ایرانیها نان را  همیشه پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی میداند، گفت سفره ما ایرانیها بدون نان یک چیز را کم دارد.

حاتمی زاده تصریح کرد: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی ها است که بدین منظور بنا داریم مراسم روز مزرعه گندم را دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در شهرستان خاتم برگزار کنیم.

 

وی افزود: در حاشیه مراسم روز مزرعه علاوه بر برپایی کارگاههای آموزشی و حل مسئله برنامه داریم ضمن بازدید از مزارع و صنایع فرآوری وابسته با حضور تولیدکنندگان، مسئولین، محققین و کارشناسان، مسائل و مشکلات تولید را مطرح و مرتفع نماییم همچنین در این مراسم از گندمکاران نمونه و نانوایان برتر تجلیل بعمل میآید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

محمدعلی حاتمی زاده اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان یزد با برنامه ریزی های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید گام های بسیار مهم و موثری برداشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: ۳۱ فروردین، روز ملی "گندم و نان" یادآور تلاش کشاورزِ گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران برای رسیدن به خودکفایی ما در تولید و استقلال غذایی است، این روز ملی را به همه کشاورزان و سنگر‌بانان دفاع از حریم امنیت غذایی تبریک عرض می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی