Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، آزمون اصلح امروز برای مهارت‌آموزان سال ۹۵ برگزار شد؛ این آزمون نشان دهنده آمادگی مهارت‌آموزان برای ورود به مدارس کشور است و مهارت‌آموزان همان افرادی هستند که بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۵شرکت کردند و امروز در آزمون اصلح سنجیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا کچوئیان  در خصوص چگونگی روند برگزاری آزمون و فعالیت معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت اظهار کرد: جلسه شورای نظارت را در سال جدید تشکیل دادیم، جلسه شورای نظارت در حقیقت رکن معاونت نظارت است و سیاست‌گذار اصلی این معاونت، شورای نظارت است؛ تمام اقدامات در این معاونت چه در مدیریت قبلی و چه در مدیریت فعلی با سیاست‌گذاری این شوراست و این معاونت از سه بخش شامل دفتر «نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی»، «مدیریت بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی» و «مرکز سنجش شایستگی‌های عمومی و اختصاصی» تشکیل شده است.

* وظایف بخش های مختلف معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت 

وی با اشاره به وظایف بخش های مختلف معاونت خاطر نشان کرد: وظایف بسیار مهمی برعهدها اداره کل «نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی» است؛ ارزیابی عملکرد سازمان با تمام ۹۸ پردیسی که دارد به اضافه ۳۵۰۰ پرسنلی که در ستاد دانشگاه و استان‌ها مشغول به کار هستند، توسط این دفتر انجام می‌شود.

* انتخاب مدیران پردیس‌ها

وی با اشاره به آزمون اصلح  گفت : توسط این دفتر، نظرات مشورتی به رئیس دانشگاه در خصوص تعیین تکلیف مدیران ارشد در مراکز پردیس‌ها ارائه می‌شود؛ به عبارت دیگر از منابع مختلف اطلاعات لازم و مستند را جمع‌آوری می شود تا بتوان درباره عملکرد مراکز و پردیس‌ها و ماندگاری مدیران تصمیم‌گیری کرد.

وظیفه بخش «مدیریت بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی»، توانمندسازی ۳ جامعه هدف دانشگاه فرهنگیان شامل «مدیران»، «اعضای هیأت علمی» و «اعضای غیر هیأت علمی و کارکنان دانشگاه"است ومدیریت بالندگی حرفه‌ای وظیفه دارد از روش‌ها و طرق گوناگون مانند برگزاری دوره‌های حضوری، دوره‌های خودخوان، آزمون‌های مجازی، شرکت در سمینارها، سمپوزیوم‌ها، همایش‌ها، از طریق مجله تخصصی «نامه بالندگی» و تولید پیام های صوتی در توسعه حرفه‌ای این سه جامعه هدف گام بردارد.

از جمله کارهایی که در «مرکز سنجش شایستگی‌های عمومی و اختصاصی» انجام می‌شود، برگزاری آزمون اصلح دانشجویان مشمول ماده ۲۸ است که به آن «آزمون اصلح» می‌گویند.

* تعیین ارزش افزوده آموزش و خدمات دانشگاه

کچوئیان در ادامه  افزود: در حقیقت «اصلح» مخفف «ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ معلمی» است؛ بخش دیگری از فعالیت‌های این مرکز، تعیین ارزش افزوده آموزش و خدمات دانشگاه است و بخش بعدی هم پایش شایستگی‌های نو معلمان و معلمان است یعنی ما باید بر اساس وظایف و تکالیفمان به طور مرتب رصد کنیم همکاران ما که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند آیا همچنان بر مدار معلمی هستند و آیا معلمان شایسته برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند؟

* ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان   تصریح کرد: وضعیت خروج نیروهای آموزش و پرورش تقریباً در حال تبدیل به یک سونامی است و تا سال ۱۳۹۸ برابر آنچه که مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است حدود 30۰ هزار نفر خروجی از آموزش و پرورش وجود دارد و این در حالی است که  در ارتباط با جمعیت دانش‌آموزی با یک منحنی رشد مواجهیم.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌گوید هرگاه که وزارت آموزش و پرورش به لحاظ نیروی انسانی دچار کسری نیرو شود، دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با برگزاری یک آزمون از فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و آموزش یک ساله مهارت های معلمی به آنان، این کمبود را جبران کند.

* افراد فارغ‌التحصیل سایر دانشگاه‌ها در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند و پس از قبولی، دوره آموزشی یک‌ساله دارند؛

وی اظهار کرد: این افراد درس مورد نظر را خوانده‌اند و در دوره یکساله، محتواهای تعلیم و تربیت، روش‌ها و فنون تدریس، روانشناسی تدریس، اقتصاد آموزش و پرورش، مهارت‌های معلمی، مهارت‌های سخنوری و برقراری ارتباط را در قالب ۲ پودمان آموزش می‌بینند.

* مهارت‌آموزان باید از تمام واحدها نمره قبولی بگیرند

 

کچوئیان گفت: به استناد ردیف ۶ بند «ج» مربوط به شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور که در آبان ۹۵ منتشر شد اعلام کردیم مهارت آموزان حتماً باید در پایان دوره در آزمون جامع شرکت کنند یعنی جزو تعهد آنها بود.

* حدود 7 هزار نفر در سال ۹۵وارد دانشگاه فرهنگیان شدند

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان   با  اشاره به تعداد شرکت کنندگان  بیان کرد: حدود 7 هزار نفر در سال ۹۵ وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و از آنها تعهد گرفتیم که الزاماً فرایند کار شما با آزمون اصلح و آزمون جامع پایان خواهد پذیرفت و این آزمون امروز با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد ضمن اینکه منابع آن از مدت‌ها قبل در پورتال بارگذاری شده و از طریق بخشنامه ها و مراکز و پردیس ها اطلاع رسانی لازم را انجام داده‌ایم.

* روند برگزاری این آزمون

 وی با اشاره به فرایند برگزاری آزمون خاطرنشان کرد: سؤالات آزمون به صورت تشریحی است و آزمون نمره منفی نیز دارد. این آزمون مشتمل بر سه بخش است؛ بخش اول تدریس خرد است؛ به عبارت دیگر مهارت آموزان ۲ پودمان و کارورزی را در یک دوره یک سال گذرانده‌اند و معاونت آموزشی گزارش فعالیت‌های آنها را به ما خواهد داد که سقف آن ۲۷۵ امتیاز است.

بخش دوم، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان را ارزشیابی کرده است و تا سقف ۲۷۵ امتیاز به مهارت آموزان امتیاز می‌دهد.

ما در این دو بخش هیچ دخالتی نداریم، مجموع امتیازات بخش آموزشی و فرهنگی ۵۵۰ امتیاز می‌شود که از قبل در اختیار ما قرار داده شده است؛ بخش سوم ۴۵۰ امتیاز دارد که آزمون اصلح بوده و از منابعی است که اعلام کردیم.

* سقف امتیاز پذیرفته شدن در این آزمون

کچوئیان تاکید کرد: مهارت آموزی که از ۱۰۰۰ امتیاز، ۶۵۰ امتیاز را کسب کند، قبول شده و گواهی شایستگی ورود به حرفه معلمی را دریافت می کند و از اول مهرماه می‌تواند وارد مدرسه شود.

سایر افراد بازمانده از آزمون روز 24 مرداد و تمامی افرادی که به هر دلیلی موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده اند حداکثر تا سه ماه بعد در آزمون جبرانی شرکت کرده و در صورت موفقیت، مجوز ورود به کلاس های درس را دریافت خواهند کرد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد فناوری اطلاعات مدرسه معلم وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۴ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری

معاون تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تا امروز تعداد سه هزار و ۸۷۶ نفر در پایگاه‌های اسکان نوروزی استان پذیرش شده‌اند که بیشترین آمار پذیرش در پایگاه‌های نوروزی مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن است.

مصطفی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تا امروز، چهارشنبه، هشتم فروردین، تعداد سه هزار و ۸۷۶ نفر در پایگاه‌های اسکان نوروزی استان پذیرش شده‌اند که بیشترین آمار پذیرش در پایگاه‌های نوروزی مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن است

وی با بیان این‌که استقبال مسافران نوروزی از ستادهای اسکان شهرستان لردگان در حال افزایش است، ادامه داد: هم اکنون تعداد ۲۱ پایگاه اسکان، ۷۱ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس آماده پذیرش میهمانان نوروزی هستند که با توجه به احتمال بارش باران و وقوع سیل تعداد ۲۰ مدرسه برای اسکان مسافران در شرایط بحران در نظر گرفته شده است.

معاون تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان گفت: اسکان نوروزی میهمانان از بیست‌وهشتم اسفند آغاز شده است و تا دوازدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

کد خبر 739548

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • پذیرش ۷۷ هزار زائر در ۹۵۰ مدرسه خراسان رضوی
  • پذیرش ۴ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند