Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره علت گرانی میوه اظهار کرد: میوه‌های سردرختی بخش عمده‌ای از آن متاثر از سرمایی است که در اواخر فروردین‌ماه داشتیم و خسارت سنگینی به باغداران ما زد که برآورد ما از این خسارت 11 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نزدیک 9 میلیون تن گندم خریده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر شهریورماه خرید گندم به نزدیک 10 میلیون تن برسد.

حجتی درمورد افزایش قیمت مرغ گفت: خوشبختانه ارز نهاده‌هایی مثل ذرت و جو به موقع اختصاص می‌یابد. وضعیت ذخایر شرکت‌های مباشر دولت مثل شرکت پشتیبانی دام و طیور خوب  است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. 

حجتی با اشاره به دلیل افزایش قیمت ها گفت: بخشی از این افزایش قیمت‌ها طبیعی است؛ قیمت‌های جهانی به طور کلی افزایش پیدا کرده است. سال گذشته همین موقع، ارزی که در اختیار ذرت قرار می‌گرفت، 3250 تومان بود اما امروز4200 تومان است. از طرف دیگر قیمت جهانی ذرت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از افزایش قیمت‌ها به همین دلیل است اما سازمان بازرسی و سازمان نظارت بر قیمت‌ها، روی قیمت‌ها نظارت دارند

حجتی پایان خاطر نشان کرد: مشکلی در ارتباط با کالای اساسی نداریم. وظیفه سازمان حمایت این است که با توجه به قیمت‌های تمام شده تولید قیمت نهایی را اعلام کند.

انتهای پیام/
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خلعتی ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز خرید گندم شبانکاره شهرستان دشتستان بیان کرد: آغاز فعالیت خرید گندم به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی توسط این شرکت از سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بود و امسال دومین سال فعالیت این مرکز است.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر افزود: با توجه به برنامه‌های الگوی کشت در جهت افزایش تولید محصولات استراتژیک مانند گندم در این منطقه، تجهیز این مرکز خرید نقش مؤثری در حمایت ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان منطقه خواهد داشت و مورد استقبال قرارگرفته است.

وی گفت: این مرکز خرید واقع در اراضی روستای دهداران با وجود انبار سه هزار تنی و فراهم شدن شرایط اولیه آماده ارائه خدمت به کشاورزان منطقه شده است که در ادامه فعالیت نیاز مند بهبود شرایط شامل مسیر دسترسی آسفالته، محوطه سازی و تعمیرات مورد نیاز انبار خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی‌های شرایط جوی خواستار توجه و دقت بیشتر در جمع آوری، ذخیره سازی و نگهداری محصول توسط عوامل خرید و لزوم تسریع در حمل و جمع آوری گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به مراکز ذخیره سازی سرپوشیده شد.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر در جریان این بازدید با اعضا هیأت مدیره شرکت و مدیر عامل شرکت دیدار و راهکارهای بهینه سازی ارائه خدمات و افزایش نقش شرکت در ارائه نهاده‌ها و کمک به افزایش کارایی تولید در قالب تشکل‌های را تبیین و ارکان شرکت با اعلام آمادگی همکاری به ارائه نظرات پرداخت.

کد خبر 6099413

دیگر خبرها

  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • قیمت گندم مشخص شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت