Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپایی که اصلاحات سیستم قضائی لهستان را منطبق با قواعد اروپایی نمی داند به این کشور درباره کوتاه آمدن در این باره یک ماه زمان داد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، کمیسیون اتحادیه اروپا از آنجا که همچنان استقلال قوه قضلئیه لهستان را در معرض خطر می بیند به این کشور اولتیماتوم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در مناقشات بر سر استقلال دادگاه های لهستان، کمیسیون اروپایی یک بار دیگر فشارها بر دولت ملی محافظه کار لهستان را افزایش داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این راستا در بروکسل اعلام کرد که این سازمان معتقد است که این قانون لهستان با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت ندارد چرا که استقلال قوه قضائیه که همچنین شامل عدم مصونیت قضات است را تضعیف می کند.

کمیسیون اروپایی هم زمان به لهستان در این باره اولتیماتوم داده و اعلام کرد که دولت لهستان در ورشو حالا مدت یک ماه زمان دارد تا تغییراتی در این قانون ایجاد کند قبل از اینکه کمیسیون در این باره در دادگاه عالی اروپایی شکایت کند.

موضوع مورد مناقشه فعلی بین کمیسیون اروپایی و ورشو مسئله بازنشستگی زودتر از موعد قضات در این کشور است. از تاریخ سوم جولای در لهستان اصلاحاتی اجرای شده است که بر اساس آن قضات دیوان عالی باید در سن 65 سالگی و نه 70 سالگی بازنشست شوند. این قانون شامل حال 27 قاضی از 72 قاضی دیوان عالی این کشور می شود. کسی که همچنان می خواهد در مسئولیت خود باقی بماند باید درخواست خود را به رئیس جمهور ارائه دهد. منتقدان نگران این مسئله هستند که قضات ناکارآمد به این ترتیب پیش از موعد از سیستم قضائی جدا شوند.

کمیسیون اتحادیه اروپا این قانون لهستان را بر خلاف قوانین اتحادیه اروپا ارزیابی می کند. مدتهای طولانی است که کمیسیون اتحادیه اروپا مسئله تقسیم قدرت و ارزش های اساسی در اتحادیه اروپا را در لهستان در معرض خطر ارزیابی می کند. از سال 2016 کمیسیون اروپایی تلاش می کند اصلاحات قوه قضائیه دولت لهستان را متوقف کرده و یا آن را کاهش دهد.

در اوایل جولای کمیسیون اتحادیه اروپا پرونده ای را در این راستا علیه لهستان به اتهام تقض قراردادهای اروپایی به جریان انداخت. دولت لهستان هم در یک بیانیه اتهامات وارده از طرف بروکسل را رد کرده و اعلام کرد که بر اساس قراردادهای اتحادیه اروپا مسئولیت سیستم قضائی هر کشور تنها بر عهده کشورهای عضو است. پس هیچ گونه نقض قواعد و معاهدات اروپایی اتفاق نیفتاده است.

اما کمیسیون اروپایی این بیانیه را نپذیرفته وحالا اعلام کرده است که تردیدهای قانونی کمیسیون از طریق پاسخ مقامات لهستانی برطرف نشده است. کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان به این مسئله پایبند است که این قانون لهستان بر خلاف قواعد اروپایی است.

انتهای پیام/  

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در ورشو + فیلم

تظاهرات ضد اسرائیلی در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد و تظاهرکنندگان به سمت سفارت رژیم صهیونیستی حرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم میلان به استفانو پیولی: یا رم را شکست می‌دهی یا در پایان فصل اخراج می‌شوی
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در ورشو + فیلم
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند