Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@12:23:22 GMT

آب باید به چشمه علی برگردد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۰۸۴۴

آب باید به چشمه علی برگردد

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که یک اشتباه در مورد چشمه علی شهرری رخ داده است، می‌گوید این دعوای حقوقی ماست و آن را ادامه می‌دهیم تا زمانی که آب به چشمه برگردد و از نظر فنی مشکل چشمه را پیدا کنند.

ایران آنلاین /  یکی دو هفته بعد از اعلام موفقیت‌ِ شهرداری و مترو مبنی بر بازگشت آب به چشمه علی شهرری، حرف‌هایی در مورد پر کردن چشمه با تانکر آب توسط شهرداری مطرح شدند که با پرس‌وجوهای خبرنگار ایسنا برخی از مردم محلی منطقه آن را تائید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی تا روز گذشته - سه شنبه ۲۳ مرداد- نیز  وضعیت بخش شمالی چشمه علی شهرری بدون آب و بخش جنوبی آن پر آب بود.

هر چند حالا مسئولان میراث فرهنگی یکی از گمانه‌زنی‌هایشان را پایین آمدن آب چشمه به دلیل خشکسالی هم می‌دانند، اما به نظر می‌رسد برایشان مساله‌ی لاینحل باقی مانده که فرصت چندانی برای دانستن واقعیت آن ندارند.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با بیان این‌که یک اشتباه در مورد چشمه علی شهرری رخ داده است، می‌گوید این دعوای حقوقی ماست و آن را ادامه می‌دهیم تا زمانی که آب به چشمه برگردد و از نظر فنی مشکل چشمه را پیدا کنند.

وی تاکید می‌کند: مگر این‌که از نظر دِبی آب، میزانِ آب در سطح آن منطقه پایین آمده باشد، باید این موارد را بررسی کنیم تا به نتیجه درست برسیم. او «چشمه علی» را جزو یکی از خاطراتِ گران مردم تهران قدیم می‌داند و اضافه می‌کند: نباید به راحتی از کنار این خاطرات عبور کنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی تاکید می‌کند: باید متخصصانی که در مورد آب تخصص‌های ویژه دارند، وضعیت را بررسی کنند، دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌هایی که در این زمینه هستند باید تیم تخصصی زمین‌شناس و آب‌شناس و درواقع یک تیم چند رشته‌ای در محوطه مستقر و وضعیت را بررسی کنند.

وی وضعیت امروز چشمه علی را مانند گذشته «طاق بستان» می‌داند و ادامه می‌دهد: مثلا این اتفاق درست مانند موقعیت چند سال گذشه طاق بستان در کرمانشاه است، مدت‌ها بررسی کردیم تا بدانیم چطور آب چشمه طاق بستان کم و زیاد می‌شود، تا این‌که با مطالعات چند رشته‌ای متوجه شدیم در بالا دست طاق بستان چاه‌های غیرقانونی زده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، تا این شکایت و برای برطرف کردن مشکلات تلاش کردیم.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران هم در این زمینه می‌گوید: باید این قضیه را بررسی کنیم، به راحتی نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد