Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: با احتساب مبالغی که در روز‌های اخیر توسط سازمان چای کشور به حساب کشاورزان و چایکاران شمالی واریز شده تاکنون بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از مطالبات آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور به روند برداشت چای در باغات شمال اشاره کرد و بیان داشت: میزان برداشت برگ سبز چای در دو استان شمالی یعنی گیلان و مازندران از روند خوبی برخوردار بوده و تاکنون حدود ۸۳ هزار تن برگ سبز چای نیز از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده به کارخانجات چای‌سازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد: تا تاریخ ۲۳ مرداد در حدود ۳۷ هزار تن برگ سبز درجه یک و حدود ۴۵ هزار تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان برداشت و به واحد‌های فرآوری تحویل داده شده است.

جهانساز با بیان این مطلب که ۴۵ درصد از چای برداشت شده درجه یک و ۵۵ درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت: کشاورزان دو استان شمالی گیلان و مازندران تاکنون موفق شده‌اند مجموعاً ۸۳ هزار تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.

وی میزان کاهش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌های گذشته را منفی ۲ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز برداشت شده توسط کشاورزان از سطح باغات چای شمال کشور تا این لحظه نزدیک به ۱۷۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور از فعال بودن ۹۶ کارخانه چای‌سازی و فرآوری در شمال خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان استحصال و تولید چای خشک در کارخانجات فرآوری برگ سبز چای و واحد‌های فعال چایسازی شمال تاکنون به میزان ۱۸ هزار و ۷۵۸ تن رسیده است.

‌جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا این لحظه در مجموع حدود ۱۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت و به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

وی قدرالسهم مربوط به کارخانجات چای‌سازی را نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: میزان قدرالسهم پرداختی توسط کارخانجات چایسازی تا این لحظه به حدود ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که مابقی نیز به تناوب توسط آن‌ها پرداخت می‌شود.

جهانساز با اشاره به اینکه غیر از ۸ کارخانه چایسازی در مازندران مابقی کارخانجات فعال در استان گیلان واقع شده‌اند، افزود: کارخانجات و واحد‌های فرآوری برگ سبز چای و تولید چای خشک مازندران در شهر‌هایی نظیر تنکابن، رامسر و کلارآباد این استان واقع شده‌اند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با قدردانی از رویکرد حمایتی و واقع‌بینانه دولت سیزدهم در ارتباط با پرداخت مطالبات این سازمان گفت: رویکرد و عملکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در بین همه دولت‌ها بی‌نظیر بوده به‌گونه‌ای که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان در قالب سهام شرکت‌های با سودآوری و شرایط مالی مناسب پرداخت شد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده بود که با تعامل با سازمان خصوصی‌سازی در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قالب بخشی از سهام باقیمانده دولت در پالایشگاه شازند پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: سهامی که در دولت سیزدهم در ازای مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار شده برخلاف رویه دولت‌های پیشین، سهام کیفی و ارزشمندی بوده که از جمله آن می‌توان به سهام سودده بورسی شرکت کشتیرانی ج. ا. ا و نیز پالایشگاه شازند اشاره کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و مجلس در زمینه پرداخت مطالبات انباشته این سازمان، در سال جاری امکان سرمایه‌گذاری انتخابی در مسیر آینده‌سازی برای سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد