Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکا و ناتو طرح جایگزینی بالگردهای ساخت روسیه را با بالگردهای «بلک هاوک» آمریکایی آغاز کرده است اما ناتو بالگردهای ساخت شوروی سابق نیروی هوایی افغانستان را تعمیر کرد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» اظهار کرد که سه فروند از بالگردهای «Mi-17» ارتش افغانستان توسط کشورهای عضو سازمان ناتو تعمیر شده و در چند هفته آینده نیز این بالگردها آماده استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارتین اُدانل» سخنگوی حمایت قاطع به «دیفنس پست» گفت: این بالگردهای ساخت روسیه در زمان‌های مختلفی در فاصله سال‌های 2016-2017 برای تعمیر ارسال شده بودند که در 29 جولای سالجاری نیز به کابل بازگردانده شدند.

وی با تاکید بر انجام تعمیر بالگردها توسط کشورهای عضو ناتو، گفت که این بالگردها در کشورهای بلغارستان، جمهوری چک و اسلواکی تعمیر شدند.

بالگردهای Mi-17 توانایی حمل 36 نیرو را دارند و بدون سوخت گیری مسافت 675 کیلومتری را طی می‌کنند همچنین تا سقف 6 هزار متر نیز توانایی پرواز را دارند و تا 4 هزار کیلو نیز قابلیت حمل بار را دارند.

پیش از این نیز سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرده بود که بالگردهای «UH-60A» بلک هاوک آمریکا در مقایسه با بالگردهای «Mi-17» ساخت شوروی کارآیی کمتری دارند و تعمیر و نگهداری از آن نیز دشوارتر است.

از سوی دیگر نیز بالگردهای بلک هاوک نسبت به بالگردهای Mi-17 روسی قابلیت باربری کمتری دارند و برای انتقال محموله یک بالگرد Mi-17، نیروی هوایی افغانستان به دو بالگرد بلک هاوک نیاز دارد.

از سوی دیگر نیز بالگردهای بلک هاوک قادر به پرواز در ارتفاعات بالا نیستند بنابراین این بالگردها قادر به انجام عملیات در مناطق دورافتاده و کوهستانی افغانستان را نیز ندارند.

علاوه بر آن نیز روند جایگزینی بالگردهای آمریکایی با نمونه‌های روسی بسیار آهسته پیش می‌رود و با سرعت کنونی انتقال این بالگردها، تا پایان سال جاری میلادی 28 بالگرد بلک هاوک در ناوگان نیروی هوایی افغانستان وجود خواهند داشت و این تعداد تا پایان سال 2019 به 52 فروند می‌رسند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیجریه قصد دارد برای نوسازی ناوگان نیروی هوایی خود از ایتالیا جنگنده خریداری کند.

یک مقام دولت نیجریه روزشنبه اعلام کرد که نیجریه ۲۴ جت جنگنده از ایتالیا خریداری می کند.

«مارشال ادوارد گابکوت» سخنگوی نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که نیجریه قصد دارد ۲۴ جت جنگنده از شرکت لئوناردو ایتالیا خریداری کند تا برای نوسازی ناوگان و تقویت نیروی هوایی خود از آنها استفاده کند.

نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که این هواپیما طی ۴ نوبت به این کشور وارد خواهند شد.

در بیانیه نیروی هوایی نیجریه آمده است که این کشور تا پایان سال ۶ هواپیمای جنگنده را از ایتالیا دریافت خواهد کرد.

نیجریه در تلاش است تا توانایی خود را برای مبارزه با شورش و آدم ربایی، به ویژه در شمال شرقی این کشور افزایش دهد، اقداماتی که از سوی شبه نظامیان بوکوحرام و داعش صورت می گیرد.

کد خبر 6083707

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • دانستنی های جالب در مورد ساخت فنرهای غولپیکر (فیلم)
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد