Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@20:49:21 GMT

درباره شایع‌ترین عارضه میان زنان چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۱۱۹

 نیلوفر محمدنژاد کارشناس مامایی، گفت: بیشتر کیست‌های تخمدان سرطان‌زا نیستند، اما در تعدادی از سرطان‌های تخمدان، نواحی کیستیک در داخل تومور رشد پیدا می‌کنند و در بعضی مواقع در دوران بارداری ظاهر می‌شود و زنان باردار با انجام سونوگرافی متوجه وجود آن می‌شوند.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه کیست‌های دوران بارداری به طور معمول نیاز به جراحی و درمان جدی ندارند، افزود: اگر تومور کیستیک، بدخیم تشخیص داده شود پیگیری و درمان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بعضی از این کیست‌ها مربوط به چرخه قاعدگی و قبل از شروع علائم دوران یائسگی است، البته بعد از دوران یائسگی احتمال انواع کیست در زنان وجود دارد که از طریق سونوگرافی، سی تی اسکن یا ام آر آی امکان معاینه و تشخیص را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: کیست‌های بدخیم و خطرناک متشکل از بافت جامد هستند و حالت کیسه‌های کوچک پر مایع را ندارند. شکل آنها در سونوگرافی کمک زیادی به تشخیص نوع آن می‌کند. تا قبل از 30 سالگی احتمال کیست بدخیم کمتر است، در واقع کیست‌هایی که قبل از 40 سالگی دیده می‌شوند خوش خیم و بی‌خطرند ولی چنانچه کیستی بدخیم در تخمدان ایجاد شود، به احتمال زیاد بعد از 40 سالگی تشکیل خواهد شد.

محمدنژاد افزود: کیست تخمدان در برخی زنان بدون علائم بالینی بوده و به صورت تصادفی تشخیص داده و برطرف می‌شود. درد در شکم یا لگن شایع‌ترین علامت در کیست است، در واقع درد می‌تواند در اثر پارگی کیست، رشد سریع آن، خونریزی به درون کیست یا پیچ خوردن کیست در اطراف منبع خونی آن ایجاد شود.

این کارشناس مامایی اشاره کرد: پیشگیری بدون استفاده از دارو، برای کیست تخمدان وجود ندارد و تجربه نشان داده افرادی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند کمتر دچار کیست تخمدان شده و در دوران حاملگی و شیردهی به علت مهار فعالیت تخمدان، کیست‌ها کمتر مشاهده می‌شوند.

وی عنوان کرد: زنانی که کیست تخمدان بزرگی دارند و دارو مصرف می‌کنند باید از حرکات ورزشی، جهشی و کششی، دو و میدانی و فعالیت‌های سریع پرهیز کنند. در واقع هر کاری که فشار به لگن بیاورد برای این زنان ممنوع است چون احتمال پاره شدن کیست زیاد است.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: تغذیه سالم همچون مصرف میوه، سبزیجات تازه و فعالیت بدنی منظم و کنترل وزن و همچنین پرهیز از فست فودها، نوشابه‌های گازدار و ادویه جات فراوان در پیشگیری از ابتلا به کیست تخمدان نقش بسزایی دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رشد زنان جراحی درمان ام آر آی بارداری دارو تغذیه سبزیجات وزن بارداری جراحی رشد زنان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم

علی چینی در گفت وگو با همشهری با اشاره به شرایط این روزهای تیم استقلال در آستانه بازی با تراکتور تاکید کرد: بازی این هفته ها خیلی حساس است به خصوص دیدار با تراکتور که شرایط خاص خودش را دارد. تراکتور در این فصل نوسان زیادی داشته اما همواره نشان داده می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز شود. اگر خدای نکرده بچه ها دستکم بگیرند کار سخت می شود. بازی هم در تبریز است و تماشاگران تبریزی هم می آیند. بازی در آنجا سخت خواهد بود و باید هوشمندانه بازی کرد.

وی ادامه داد: ما برد با حداقل نتیجه را می خواهیم اگر بازی یک برصفر هم شود، مهم نیست. باید فقط با تفکر برد به زمین برویم. حالا پرگل نبود هم مهم نیست.

او درباره اینکه حمید مطهری مربی تراکتور روی تخته سیاه نوشته ما استقلال را می بریم گفت: این نوشته یک کار روانشناسی است که بازیکنانش را برای برد تهییج کند. حالا باید ببینیم بازیکنان در زمین فرامین او را اجرا می کنند یا نه! این کار روانی معمولا جواب می دهد و در ذهن بازیکنان می‌ماند. اما همزمان ترس و وحشت در اردوی تراکتور است که نتیجه بازی چه خواهد شد. ولی با تمامی این تفاسیر بازیکنان استقلال با تمامی اتفاقات که برایشان افتاد، سخت خواهند جنگید تا سه امتیاز را برای خود کنند. انتهای قضیه آنها هستند که ثابت خواهند کرد کت تن کی هست! چراکه ما دوبار قهرمان آسیا شدیم و انگیزمان بیشتر است.
چینی اضافه کرد: ما هر موقع کم آوردیم به ۲ ستاره سمت چپ سینه مان نگاه می‌کنیم تا به خودمان بیاییم. کمتر تیمی این دو ستاره را دارد. باید نشان دهیم با نوشتن کار جلو نمی رود.

او خاطرنشان کرد: بچه های استقلال باید مثل یک گلایادتور بجنگند. جو استادیوم یادگار امام تبریز هم همین را می‌طلبد. ای کاش من بازیکن بودم و با تمام وجود می جنگیدم. باید ثابت کنیم ما استقلال هستیم. همزمان پرسپولیس هم با سپاهان بازی دارد. سپاهان می‌آید برابر این تیم اعاده حیثیت کند. با نفراتی هم که گرفته حتما می تواند برابر پرسپولیس درخشان ظاهر شود. گرچه ما نباید به نتایج پرسپولیس کاری داشته باشیم بلکه باید هر ۶ بازی باقی مانده را ببریم تا اگر پرسپولیس هم همه بازی ‌های خود را برد بازهم پشت سر ما قرار بگیرد.

چینی در خصوص تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس گفت: به نظر من نباید اسم استقلال تغییر صورت بگیرد. حالا که قرار است این تغییر برای حضور استقلال در رقابت های آسیایی صورت بگیرد چه نامی بهتر از خلیج فارس که افتخار همه ایرانی ها است. اما تغییر نام نباشد بهتر است.

او درباره اینکه ممکن است بازی هفته آخر برابر پیکان در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار شود تاکید کرد: اگر سازمان لیگ یک برنامه ریزی دقیق بکند می توان بازی را با تماشاگر برگزار کرد. باید مجوز بازی با تماشاگر در ورزشگاه دستگردی را بگیرند چراکه این بازی حکم فینال را دارد و احتمال قهرمانی استقلال وجود دارد. اگر به طور نمونه اجازه دهند ۱۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایید کنترل کردنش کار سختی نیست. به وقتش ۶۰ میلیون ایرانی کنترل می‌کنند حالا ۱۰ هزار نفر که چیزی نیست. سهیل مهدی فقط حرف می زند. پرسپولیسی هم است باید یکی باشد که سینه سپهر کند و از حق تیم ما دفاع کند.

چینی در پایان با اشاره به بیماری کلیوی خود گفت: من یک عمل سنگین دارم ان شاءالله عمل را که انجام دادم، کاپ قهرمانی را در دستان حسین حسینی کاپیتان تیم،جواد نکونام و مدیریت باشگاه ببینم.

کد خبر 848411 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • موعود شمخانی کیست؟
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم