Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:58:20 GMT

آیت‌الله مرتضی تهرانی امام جماعتی در خدمت مردم بود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۴۵۲

آیت‌الله مرتضی تهرانی امام جماعتی در خدمت مردم بود

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، گفت: شیخ مرتضی تهرانی یک فقیه و سالک الی‌الله بود و امام جماعت مسجدی بود که مشکلات مردم را حل می‌کرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جامعیت، یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهرانی بود، گفت: برخی از علما، ممکن است فقیه برجسته‌ای باشند ولی خیلی اهل سیر و سلوک نباشند و بعضی از آنان نیز ممکن است اهل سیر و سلوک باشند ولی فقیه نباشند اما بعضی نیز ممکن است اهل این دو باشند، اما اهل مسجد نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: اهل مسجد بودن یکی روحانی به این معنا است که وی، امام جماعت باشد، با مردم ارتباط داشته باشد و به امور مردم از اختلافات خانوادگی تا مشکلات اقتصادی رسیدگی کند.

 

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، ادامه داد: اگر یک روحانی نقش امامت جماعتی خود را به خوبی ایفا کند و برای موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برنامه داشته باشد، بسیاری از مشکلات مردم و اختلافات خانوادگی را در مساجد حل می‌کند و مانع از ارجاع آن‌ها به دستگاه قضا می‌شود.

 

خسروپناه با بیان اینکه شخصیت عالمی مانند شیخ مرتضی تهرانی ترازی برای بیان ویژگی‌های یک امام جماعت مسجدی است که مردم می‌توانند به اعتماد کنند، گفت: ایشان یک فقیه و سالک الی‌الله بود و امام جماعت مسجدی بود که به امور و مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد و گرفتاری‌های آنان را حل می‌کرد.


وی افزود: فقاهت، اخلاق و سلوک الی الله بسیار کمک می‌کند تا یک فرد زندگی زاهدانه‌ای داشته باشد و قشرهای مختلف مردم به وی کمک کنند.

 

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در ادامه گفت: مسئولان امور مساجد توجه کنند که صرف انتصاب یکی روحانی در یک مسجد کافی نیست بلکه وی باید دارای ویژگی‌های بسیاری باشد، از جمله اینکه یک امام جماعت نباید به مردم رو بیندازد زیرا چنین امام جماعتی موفق نمی‌شود.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ مرتضی تهرانی، یک عالم، فقیه، عارف و امام جماعتی بود که واقعا خود را بی‌نیاز از مردم می‌دانست، البته مردم کاملا در خدمت ایشان بودند و بسیاری از مشکلات‌شان به دست ایشان حل می‌شد.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران خشکسالی خبرگزاری شبستان زلزله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازدواج دریای خزر عربستان آیت الله مرتضی تهرانی مجتبی تهرانی خسروپناه امام جماعت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند