Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@17:10:21 GMT

هروی: کاراته ۴ طلا در جاکارتا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۴۸۰

سید شهرام هروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی کاراته قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: در شرایط ایده آلی قرار داریم، برنامه‌هایی را که داشتیم تا به حال اجرا کرده ایم و به تمام اهدافی که می‌خواستیم، رسیدیم.
وی ادامه داد: هدفمان این بود که با حضور پرقدرت در لیگ‌های جهانی کاراته وان برای سهمیه المپیک تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانستیم در لیگ جهانی ترکیه با یک نتیجه فوق العاده قهرمان شویم و بعد از آن در مسابقات آسیایی اردن هم توانستیم از عنوان قهرمانی خود در دوره گذشته، دفاع کنیم.
سرمربی تیم ملی کاراته در بخش کومیته گفت: بازی‌های آسیایی جاکارتا پله سوم اهدافمان است که امیدوارم بتوانیم نتایجی که در دوره گذشته کسب کردیم بهبود ببخشیم. با این ظرفیتی که کاراته کا‌ها دارند، مطمئنا نتیجه بهتری خواهیم گرفت و این مسیر را ادامه می‌دهیم.
او افزود: بعد از بازی‌های آسیایی، کاراته وان آلمان و مسابقات جهانی اسپانیا را پیش رو داریم که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، چون رنک ۱۲ برای کسب سهمیه المپیک دارد. در نهایت هدف بزرگ مان حضور در المپیک توکیو و مدال طلای این بازی‌هاست.
هروی با ابراز امیدواری نسبت به مدال آوری کاراته کا‌ها در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: پیش بینی می‌کنم چهار مدال طلا در جاکارتا کسب کنیم. در دوره قبل ۲ مدال طلا گرفتیم و قول می‌دهم، نتایجی بهتر از دوره قبل کسب کنیم.
وی افزود: اگر سرمربی تیم ملی بمانم، قول می‌دهم در المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی کاراته مردان و بانوان می‌تواند نتیجه فوق العاده‌ای بگیرد، اما باید نگاه ویژه‌ای به آن شود، چون واقعا با این شرایط مشکل داریم. در آسیا ژاپن، ازبکستان، قزاقستان و ویتنام با مربی ایرانی اش و حتی عربستان که سرمایه گذاری زیادی کرده اند، از رقبای جدی ما محسوب می‌شوند، اما ما با آنالیزی که کرده ایم از آن‌ها بالاتر هستیم و در واقع خود را از آسیا جدا کرده ایم.
سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به مشکل همیشگی کاراته مبنی بر نداشتن خانه کاراته گفت: در سالن آکادمی کمیته ملی المپیک تمرین می‌کنیم که تیم‌های ملی کبدی مردان و بانوان هم برای جاکارتا در آن تمرین داشتند و باید ساعت تمرین خود را با آن‌ها هماهنگ می‌کردیم. مجبور بودیم برخی مواقع در نوبت ظهر تمرین کنیم که برایمان مشکل بود.
وی افزود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از کاراته توقع مدال دارند. با توجه به ظرفیت مدال آوری کاراته در المپیک یکی از رشته‌هایی هستیم که می‌توانیم مدال آوری کنیم و ورزشکاران ما می‌توانند در المپیک تاریخ سازی کنند، با این حال حمایت لازم از کاراته نشده است.
امیدوارم وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک این حمایت را انجام دهند که بعد از بازی‌های آسیایی، کاراته با خیال راحت کارش را ادامه دهد.
هروی گفت: فدراسیون کاراته ظرفیت‌هایی دارد و بیشتر از آن انجام وظیفه می‌کند و دیگر توان مقابله با مشکلات دیگر را ندارد، در حالیکه بعد از بازی‌های آسیایی کارمان مشکل‌تر خواهد شد. مسئولان نگاه ویژه‌ای برای بازی‌های آسیایی دارند، اما بعد از آن همه رشته‌های ورزشی به فراموشی سپرده می‌شوند. امیدوارم با درایتی که وزیر ورزش دارد این اتفاق برای کاراته بعد از بازی‌های آسیایی رخ ندهد و کاراته بتواند مسیر خود را محکم‌تر از گذشته طی کند.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاراته تيم ملي کاراته بازي هاي آسيايي بازي هاي آسيايي جاکارتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت کنفدراسیون آسیا، ایران به طور رسمی قرار است میزبان دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان در تهران باشد. این بازی‌ها پیشتر قرار بود در ۲۰ رشته ورزشی و در جزیره کیش برگزار شود اما در نهایت تهران به عنوان شهر میزبان قرار است در نیمه دوم سال پذیرای کشورهای شرکت کننده در این رویداد بین المللی باشد. دهمین دوره این رقابت‌ها، نخستین میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی ناشنوایان به شمار می‌رود.

ایران میزبان ۲۰ کشور در بازی‌های آسیایی

مصطفی نکو لعل آزاد رییس فدراسیون ناشنوایان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: از اواخر مهر تا ۱۰ آبان میزبان کشورهایی خواهیم بود که برای حضور در این بازیها اعلام آمادگی کردند. بر اساس آنچه که در ستاد عالی بازیها به تصویب رسیده است این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که تا کنون ۲۰ کشور برای شرکت در این بازیها به ما اعلام آمادگی کردند. درخواست ۱۱ کشور به صورت مکتوب به دست ما رسیده است و مابقی کشورها نیز فعلا به صورت شفاهی اعلام آمادگی کردند. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم میزبان تیم های بیشتری باشیم تا مسابقات به بهترین شکل و با کیفیت بالایی برگزار شود.

انتخابات فدراسیون و زمانی که از دست رفت

وی افزود: با توجه به اینکه قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود کمی در انجام کارها عقب ماندیم ولی با حمایت وزارت ورزش و سایر دستگاه‌هایی که برای میزبانی بهتر ایران اعلام آمادگی کردند به نظر می رسد پرونده ثبت نام از کشورهای حاضر در این بازیها اواخر اردیبهشت بسته شود. درست است که بخاطر انتخابات زمان را از دست دادیم اما فدراسیون ناشنوایان ایران از نظر فنی هیچ مشکلی برای برگزاری ندارد و فقط منتظر تعداد تیم های شرکت کننده هستیم.

رییس فدراسیون ناشنوایان در مورد دلیل میزبانی این بازیها در تهران گفت: خیلی از استانها اعلام آمادگی کردند که در برخی رشته ها می توانند میزبان باشند اما از آنجایی که اکثر کشورها با چند تیم ورزشی به ایران می آیند برای اینکه همه آنها در یکجا مستقر باشند تصمیم بر این شد که فقط تهران شهر میزبان این بازیها باشد. سعی می‌کنیم در این میزبانی سربلند باشیم.

ایران با ۲ تیم در برخی رشته‌ها

نکو لعل آزاد پاسخ به این پرسش که ایران در چند رشته قرار است در این بازیها شرکت کند؟ عنوان کرد: همانطور که گفتم این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که ایران در همه ۱۶ رشته نماینده دارد. علاوه بر این ما این آمادگی را داریم که حتی در برخی رشته ها با دو تیم شرکتن کنیم که هنوز منتظر تایید هستیم. خوشبختانه تیم های ما در حال تمرین هستند و از همین حالا آمادگی مطلوبی برای رقابت با رقبا دارند. اکثر رشته های ورزشی ما در مسابقات مختلف بین المللی همواره روی سکو قرار داشتند که بدون شک در تلاش اند بتوانند در دهمین دوره بازیهای آسیایی نیز مقامی در شان خودشان کسب کنند.

شهرداری برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه شد

وی در پایان درباره میزان بودجه اختصاص داده شده برای برگزاری این دهمین دوره بازیهای آسیایی ناشنوایان گفت: برای میزبانی ایران یک بودجه از طریق وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده شده است و یک بودجه هم از استانداری در نظر گرفته است. البته برخی ارگان‌ها و دستگاه نیز در کنار ما هستند تا بتوانیم با تمام قدرت این مسابقات را برگزار کنیم. شهرداری تهران هم قرار است برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه بازیها را به عهده داشته باشد.

کد خبر 6086300

دیگر خبرها

  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال