Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانست در ۴ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد کاهش مصرف برق را تجربه کند.سرپرست اداره کل خدمات اداری و اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به منظور صرفه جویی در حامل های انرژی بازنگری مجدد در دستور کار قرار گرفت و تلاش داشتیم تا با همکاری کارکنان مجموعه و رعایت و مدیریت مصرف حامل های انرژی سهمی درکاهش مصارف غیر ضرور داشته باشیم و به گذر از شرایط کمک کنیم برهمین اساس با وجود فصل گرما و نیاز به سرمایش بیشتر، با تنظیم دمای فضاهای اداری و ساعت خاموش و روشن کردن تهویه توانستیم در ۴ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربانی افزود:که تلاش همکاران و مجموعه مدیریت در سالهای ۹۲ و۹۳ موجب بهبود قابل توجهی در شاخص های حوزه انرژی گردیده و میزان مصرف حامل های انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است .وی ادامه داد: قبض برق تیرماه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که میزان ری اکتیو از۵۶ هزار کیلو وات به ۴۸ هزار کیلو وات کاهش یافته و امیدواریم همچنان سیر نزولی طی شود. البته کار ما مقطعی نیست و این رویه را ادامه خواهیم داد و در این راستا مثل همیشه نیازمند همراهی مدیران ارشد و همکاری کارکنان شاغل در این شرکت می باشیم.سرپرست اداره کل خدمات اداری و اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همچنین قصد داریم برای آب مصرفی نیز بازنگری مجدد انجام دهیم تا سهم خود در مدیریت مصرف انرژی را ایفا کرده باشیم. البته با تنظیم شیرآلات و فلاش تانک ها در سنوات گذشته کمی از مصارف آب کنترل شده است. امیدواریم با مساعدت همکاران و ارتقای فرهنگ مصرف انرژی، شاخص شدت مصرف انرژی را بر اساس میزان نفر کارمند در سطح اداره به حداقل ممکن برسانیم.ربانی اقدام دیگر برای کاهش مصرف انرژی را طرح استفاده از انرژی‌های نو عنوان کرد و گفت: موضوع در دستور کار همکاران قرار گرفته و امید است تا دو ماه آینده نتیجه مطالعات جهت اقدام بعدی ارایه گردد تا پس از اجرا بتوانیم بخش عمده ای از برق مورد نیاز روشنایی فضای اداری را از این طریق تامین کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳