Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:08:02 GMT

استفاده از فناوری وای فای برای تشخیص بمب

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۸۱۰

استفاده از فناوری وای فای برای تشخیص بمب

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه راتجرز راهکار جدیدی را ابداع کردند که در آن می توان با استفاده از فناوری Wifi وجود سلاح، بمب و مواد شیمیایی را درون کیف و چمدان تشخیص داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این سیستم تشخیص جدید به سادگی نصب می شود، هزینه های نظارتی را کاهش می دهد و اقدامات معارض با حریم خصوصی افراد از جمله جستجوی کیف و چمدان ها را حذف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که روش های متداول نظارتی مستلزم بهره گیری از نیروی انسانی و تجهیزات پرهزینه هستند.
سیگنال های Wifi قادرند در مکان های عمومی به درون کیف و چمدان مردم نفوذ کنند، ابعاد اشیای خطرناک و فلزی از جمله قوطی های آلومینیومی، سلاح، لپ تاپ و باتری های مورد استفاده برای انفجار بمب را تشخیص داده و این اشیا را شناسایی کنند.
همچنین سیگنال های Wifi قابلیت تشخیص حجم مایعات از جمله آب، اسید و سایر مواد و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده برای انفجار را دارند.
این سیستم ارزان قیمت، نیازمند یک دستگاه Wifi با دو یا سه آنتن است که به سادگی با شبکه های Wifi موجود یکپارچه می شود. این سیستم رخدادهای پس از برخورد و بازگشت سیگنال Wifi از سطح اشیا و مواد را تجزیه و تحلیل می کند.
در آزمایشاتی که با استفاده از 15 نوع شی مختلف و شش نوع کیف انجام گرفت مشخص شد این سیستم قادر است اشیای خطرناک را با دقت 99 درصد، اشیای فلزی را با دقت 98 درصد و مایعات را با دقت 95 درصد شناسایی کند. دقت این سیستم در مورد کوله پشتی های عادی بیش از 95 درصد است و زمانی که اشیای درون کوله پشتی بسته بندی شده باشند 90 درصد است.
اکنون محققان در تلاشند تا دقت شناسایی اشیا را از طریق تصویربرداری از شکل ظاهری آن ها افزایش دهند.
این فناوری در کنفرانس امنیت شبکه ها و ارتباطات IEEE که در سال 2018 برگزار شد، جایزه بهترین تحقیقات علمی را به خود اختصاص داد.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي واي فاي سلاح اشعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد پذیرا در گفتگویی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت های تشخیص خودروهای آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آن‌ها آلاینده هوا تشخیص داده شدند، اظهارکرد: از تعداد کل خودروهای آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودروها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودروهای و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی گفت: همچنین از تعداد کل خودروهای آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد مقدس افزود: ۵۱ درصد خودروهای آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودروها دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899418

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی