Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس گمرک ایران براساس دستور مقام قضایی به گمرکات اجرایی اعلام کرد بر اساس دستور مقام محترم قضائی تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های مذکور و با ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آنها به خارج از کشور ، خودداری شود.

در این بخشنامه به گمرکات اجرایی آمده است: پیرو بخشنامه محرمانه شماره 30254/ 1986/ 2018/ 27210/ 73/ م مورخ 26/ 12/ 96 به پیوست تصویرنامه شماره 1397168001263572 مورخ 22/ 05/ 97 بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۱۲۸ (کارکنان دولت‌) تهران منظم بر ۱۰ برگ شامل فهرست مشخصات ۲۵۸ ردیف شماره ثبت سفارش خودرو ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس دستور مقام محترم قضائی تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های مذکور و با ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آنها به خارج از کشور ، خودداری و چنانچه از محل ثبت سفارش‌های لیست پیوست‌، خودرو با خودرو‌هایی ترخیص شده باشد ، به جهت عدم تایید اصالت ثبت سفارش آنها ، نسبت به مورد بر اساس مفاد نامه شماره 30393/ 2487/ 109/ 6/ م مورخ 27/ 12/ 96 مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته ، اقدام لازم مبذول و از نتیجه آن مرکز را مطلع نمایند و مسئولیت اجرای این دستورالعمل متوجه بالاترین مقام اجرایی آن گمرک خواهد بود‌.

پیشتر در نامه‌ای به رئیس گمرک عنوان شده بود: در ارتباط با پرونده کلاسه فوق، به پیوست مشخصات 258 ردیف شماره ثبت سفارش خودرو مربوط به شرکت‌ها و افراد متخلف به حضور ارسال می‌گردد؛ مقتضی است:

1- سریعا به کلیه گمرکات اعلام و ابلاغ گردد تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های اشاره شده (‌258 ردیف ثبت سفارش) جدا خودداری شود. 

2- در خصوص کلیه ثبت سفارش‌های اشاره شده (‌258 ردیف هر ثبت سفارش، صدور یا عدم صدور پروانه برای هر ثبت سفارش، ترخیص یا عدم ترخیص خودروها بعد از صدور پروانه، وجود یا عدم وجود خودروهای موضوع هر ثبت سفارش در گمرکات، اظهار نظر و نتیجه  ظرف مدت 5 روز به این بازپرسی اعلام گردد.

3- تصویر کلیه مکاتبات سازمان توسعه تجارت ایران از جمله مکاتبات دفتر مقررات صادرات و واردات با بخش‌ها و واحد‌های مختلف گمرک با موضوع خودرو از تاریخ 01/ 01/ 95 تاکنون جهت بهره برداری قضایی به این بازپرسی ارسال شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۳/کارگر، رکن جهش تولید است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد، فرمودند: رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:

1- رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است 

2- کارنامه 4ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو 

3- صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان 

4- سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۳/کارگر، رکن جهش تولید است
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع