Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@11:08:51 GMT

بررسی همکاری‌های نانوتکنولوژی تهران و ایروان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۸۲۹

به گزارش ایلنا، سیدکاظم سجادی در دیدار با وزیر علوم و آموزش ارمنستان با اعلام اینکه همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه علمی و دانشگاهی طی سه سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما در برخی از حوزه‌ها نظیر فناوری‌های جدید و نانو تکنولوژی قدم‌های جدی برداشته نشده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشور در رتبه بندی جهانی نانو تکنولوژی قرار دارد و بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های عظیمی در این حوزه داشته که در صورت آمادگی طرف ارمنی می‌توان در مدارس، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به انتقال و یا تدریس این فناوری‌ها اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضا شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و وزارت علوم و آموزش ارمنستان و همچنین سند پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، از آقای هاروتونیان وزیر علوم این کشور رسما دعوت کرد به تهران سفر کند و زمینه‌های اجرایی شدن این تفاهم‌ها را با طرف‌های ایرانی مورد بررسی قرار دهد.

همچنین در این دیدار آرائیک هاروتونیان، وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز ضمن استقبال از این سفر زمینه‌های همکاری بین ایران و ارمنستان را بسیار متنوع و گسترده عنوان کرد و افزود: وقوع انقلاب عشق و محبت در آوریل ۲۰۱۸ در این کشور باعث افزایش سرعت کمی و کیفی همکاری‌ها بین دو کشور خواهد شد و مطمئن باشید در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشمگیری در همکاری‌های علمی و دانشگاهی خواهیم بود.

وی همچنین مردم و دولت ایران را دوستان همیشگی و قابل اعتمادی برای مردم و دولت ارمنستان دانست که در سختی‌ها و ناخوشی‌ها زیادی به کمک این کشور آمده‌اند و وعده داد طی هماهنگی با سفارت زمان سفر را به تهران اعلام خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روابط ایران و ارمنستان ایران و ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی کهراریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی با حضور هیئت رئیسه جمعی از اعضای هیئت علمی از برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای همکاری مشترک این دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های خارج کشور به‌ویژه کشور هم‌مرز عراق خبر داد.

وی اضافه کرد: با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید بر مرجعیت علمی از یک‌سو و داشتن مرز مشترک استان با کشور عراق به‌عنوان مزیت مهم از سوی دیگر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نظر دارد تا با داشتن ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف ازجمله امکانات آزمایشگاهی، پژوهشی، آموزشی و اعضای توانمند هیئت علمی، زمینه‌های همکاری بهتر و بیشتری را با دانشگاه‌های مختلف خارج از کشور و در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد که در همین راستا و در گام نخست قصد داریم با برخی دانشگاه‌های کشور عراق ازجمله دانشگاه القادسیه زمینه‌های همکاری مشترکی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ادامه داد: وجود نیاز‌های موجود در عراق منطبق با توانایی‌های این واحد دانشگاهی، نزدیکی با کرمانشاه و رتبه مناسب دانشگاه القادسیه بین دانشگاه‌های عراق ازجمله دلایل اصلی در انتخاب این دانشگاه است به همین دلیلاز چندی پیش مقدمات اولیه بازدید از این دانشگاه و چند دانشگاه دیگر در عراق ایجاد شده تا بتوان ضمن عقد تفاهم‌نامه‌های مرتبط زمینه را برای همکاری‌های مشترک و پژوهش‌هایی منطبق بر نیاز منطقه ایجاد کرد.

کهراریان درباره برنامه‌ریزی‌های لازم برای این همکاری مشترک گفت: بر این اساس در مرحله اول از رؤسای دانشکده‌ها مدیران گروه‌های مختلف آموزشی و برخی از اعضای هیئت علمی فعال در زمینه‌های پژوهشی و درآمدزایی دعوت شد تا در نشست هم‌اندیشی توانایی‌های دانشگاه و طرح پژوهشی پیشنهاد شده از سوی همکاران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با نیازسنجی و نیاز سازی بتوان در آینده نزدیک زمینه را برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در بازار و پروژه‌ای پژوهشی منطقه ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌مقرر شده جلساتی مشابه در هفته‌های آتی به‌صورت هدفمندتر برگزار شود و از همه همکاران، کارآفرینان، دانشجویان و صاحبان ایده دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و نظر‌های ارزشمند خود را به‌منظور جمع‌بندی و هماهنگی به معاونت پژوهش و فناوری استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • پروژه هوشمندسازی خدمات دانشگاهی ایران در بخش جوائز سازمان ملل منتخب شد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • تهران میزبان نشست توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی شد