Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@04:57:18 GMT

زردچوبه قاتل سلول‌های سرطانی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۸۷۹

 

به گزارش مهر، کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که عامل رنگ زرد این ادویه محسوب می شود. زردچوبه دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی بوده و یک آنتی اکسیدان قوی است.

کورکومین دارای خواص ضدسرطانی هم هست، اما انحلال پذیری ضعیف آن در آب مانع از کاربرد بالینی آن در درمان سرطان شده است. دارو باید در آب قابل حل باشد در غیر اینصورت در جریان خون جاری نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم دهه ها تحقیق در این زمینه، توسعه یک شیوه موثر که بتواند کورکومین با قابلیت حل ضعیف در آب را به سلول های سرطانی منتقل کند، همنان یک چالش باقی مانده بود.

حال محققانی از دانشگاه ایلینوی و دانشگاه یوتا آمریکا موفق به دستیابی به یک شیوه جدید شده اند. این محققان به سرپرستی «دیپانجان پن»، از دانشگاه ایلینوی، توانستند با افزایش قابلیت انحلال پذیری کورکومین، آن را وارد تومورها کرده و سلول های سرطانی را نابود کنند.

در حال حاضر از پلاتین به عنوان عامل درمانی سرطان در کلینیک ها استفاده می شود. حال محققان قصد دارند با داروی متشکل از ترکیب پلاتین و کورکومین سرطان را درمان کنند.

پن در این باره توضیح می دهد: «با تلفیق این دو عنصر می توان موجب تحریک انحلال پذیری کورکومین و هدایت همزمان آن به سوی سلول سرطانی شد. تاثیر درمانی دو عنصر پلاتین و کورکومین برای سلول های سرطانی مرگبار است.»

طبق گزارش محققان، این نتایج اثبات می کند که کورکومین همکاری هماهنگی با پلاتین دارد و خواص ضدسرطانی چشمگیری در کنار هم بروز می دهند. ترکیب کورکومین-پلاتین از طریق تقسیم کردن DNA سلول ها، موجب مرگ شان می شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند