Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه کودک کشی عربستان سعودی در یمن را روندی هماهنگ با اهداف و نیات غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایسنا، عباس کاراآغاچلی، عضو هیئت علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه در گفت‌وگویی با رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی رسانه ملی پیرامون جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن هدف اصلی سعودی‌ها از این جنایات را تضعیف مقاومت مردم یمن دانست و افزود: سعودی‌ها با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، سیلوها، مراکز و اماکن عمومی، بسیاری از مردم عادی یمن را آواره کرده و سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم بی‌گناه یمنی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزئی از ماهیت رژیم سعودی است که همیشه به دنبال خونریزی و درگیری است اینکه کشورهای اسلامی و جریان‌های اسلامی را به جان هم بیندازد و خود هم پشتیبانی مالی تروریست‌ها را بر عهده بگیرد.

عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه ادامه داد: در این میان واکنش‌ها به این جنایات هم مثل همیشه در حد محکومیت این جنایات بوده و واکنش عملی جدی در قبال این کودک کشی‌ها تاکنون مشاهده نشده است. مسؤولان این کشتارها باید به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند. البته انتظاری بیشتر از این هم نمی‌رود. سازمان‌های بین‌المللی هر از چند گاهی برای خودنمایی این جنایات را محکوم می‌کنند و راهکاری عملی برای جلوگیری از جنایات ارائه نمی‌کنند. بیشتر کشورهای اسلامی هم در سکوت کامل تنها نظاره‌گر این شرایط خوفناک در جهان اسلام هستند.

وی به خبرنگار رادیو ترکی استانبولی گفت: نباید فراموش کنیم که غربی‌ها به خصوص کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه و انگلستان خود سابقه  درخشانی در طول تاریخ در زمینه حقوق بشر نداشته‌اند. از طرفی عربستان سعودی و متحدانش، به خصوص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بزرگترین تامین کننده انرژی این کشورها محسوب می‌شوند. از این رو کشورهای غربی با چشم پوشی از جنایات جنگی و بشری سعودی‌ها در یمن سعی در گرفتن امتیازهای بیشتر از این کشور و متحدانش هستند.

عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه، انتظار توبیخ عربستان از طرف کشورهای غربی که فقط و فقط به دنبال منافع خود هستند را انتظاری بیهوده دانست و یادآور شد: عربستان هم با دانستن این موضوع بدون ترس و ابا مشغول ارتکاب جنایات جنگی و بشری در یمن است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد، سعودی‌ها در تمامی ادوار حکومت استبدادی خود همواره مرتکب جنایات و سرکوب‌های متعددی شدند و دخالت‌های بی‌جایی در امور کشورهای همسایه خود داشتند. ولی پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان علاوه بر حفظ رویه  گذشته از روابط آشکار با رژیم صهیونیستی هم رو نمایی شد. با چنین وضعیتی همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیشتر شد و سعودی‌ها هم در راستای اهداف صهیونیست‌ها قدم‌هایی برداشتند که در منطقه خاورمیانه با اکثریت مسلمان موجب ناامنی‌ها و گسستگی‌های جدی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط