Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@05:11:01 GMT

کاروانسرای آوه در فهرست واگذاری صندوق احیا

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۲۲۴۸

کاروانسرای آوه در فهرست واگذاری صندوق احیا

به گزارش برنا از اراک، « پرهام جانفشان » افزود: این کاروانسرای تاریخی با توجه به ویژگی ها و آرایه های معماری می تواند عاملی در جذب سرمایه گذار باشد.
وی اظهار داشت: این صندوق برای تشویق و هدایت فعالیت های قانونی سرمایه گذاران، تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناهای تاریخی و اعطای تسهیلات حمایتی به بهره برداران تشکیل شده است تا دغدغه علاقه مندان فرهنگی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانفشان افزود: این صندوق می کوشد مشارکت سرمایه گذاران در مرمت و نگهداری آثار تاریخی کشور را افزایش دهد و با تغییر کاربری آگاهانه ضمن حفاظت از آثار تاریخی، اشتغال آفرینی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در جریان این بازدید گفت: آمادگی در استان وجود دارد که با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران از مسیر صندوق احیا باشد تا ضمن مرمت کامل بناهای تاریخی حضور گردشگران افزایش پیدا کند.
« مهدی زندیه وکیلی» افزود: استان مرکزی با توجه به اقلیم هالی متفاوت، وجود راه های ارتباطی استاندارد زمینی، ریلی و هوایی و نزدیکی به پایتخت از فرصت های تضمین شده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است از این رو با تمام توان پشتیبان سرمایه گذاران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: حضور این صندوق در استان مایه خیر و برکت برای حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری است چرا که به مرمت اصولی اماکن تاریخی و جذب گردشگر می انجامد.
سید «محمد حسینی» افزود: سابقه حضور و فعالیت این صندوق در استان طلایی است زیرا اماکنی که کمتر مورد توجه قرار داشتند و مرمت کارشناسی می شوند و با تغییر کاربری آگاهانه به فرصتی نوین در عرصه اقتصادی استان تبدیل خواهند شد.
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور روز گذشته به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و مدیرکل میراث فرهنگی استان از شهرستان های ساوه، دلیجان، خمین، اراک و شهر نراق بازدید کرد.
بازدید از کاروانسرای آوه، کاروانسرای دودهک دلیجان، غار نخجیر، بافت تاریخی و اقامتگاه بومگردی نراق، ارگ میشیجان، بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و موزه سالار محتشم خمین و نیز حضور در موزه مفاخر، موزه حسن پور و میدان ارگ اراک از برنامه هایی بود که در این روزی کاری رخ داد.
بیش از 2 هزار اثر تاریخی در استان مرکزی شناسایی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال صنایع دستی و گردشگری گردشگری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت

مجید گلشنی منفرد در جلسه رفع موانع تولید استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در استان احیا شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد احیای واحدهای بزرگ صنعتی در استان بودیم.

وی با اشاره به احیای ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس مقایسه احیای واحدهای صنعتی طی ۲ سال اخیر شاهد هستیم که با وجود کاهش تعداد واحدهای احیا شده در سال گذشته، با رشد ۲ هزار و ۶۳ درصدی سرمایه گذاری های صورت گرفته مواجه بودیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اشتغالزایی در واحدهای احیا شده هزار و ۸۲۵ نفر بوده که ۴۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای معدنی استان، یادآور شد: هفت واحد معدنی نیز در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود : سرمایه گذاری معدنی صورت گرفته نیز در سال گذشته ۳۰۲ درصد رشد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • کتاب «فهرست نسخه‌های خطی مشاهیر جرجان» روانه بازار نشر شد
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری