Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: این گلخانه مجهز به نرم افزار با داشتن حسگر کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت و قابلیت انتقال اطلاعات به صورت برخط به رایانه مرکزی را داراست.

ابراهیم شیرانی افزود: آگاه سازی بهره بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارات به محصولات گلخانه ای در کمترین زمان ممکن از مهم ترین مزایای این گلخانه هوشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چندین شرکت فعال دانش بنیان برای طراحی، ساخت و تجهیز سامانه گلخانه هوشمند خاص کشت صیفی و گلِ رُز این استان با بهره برداران متقاضی قرارداد منعقد کردند.

شیرانی افزود: هزینه تجهیز هر واحد گلخانه ها به این سامانه 280 میلیون ریال است که در صورت تقاضای بهره بردار، تسهیلات بانکی هم اعطا خواهد شد.

شیرانی، وسعت گلخانه های تزئینی استان را 22 هکتار برآورد کرد و گفت: به طور میانگین در هر مترمربع 110 شاخه گل رُز تولید می شود.

وی افزود: گل رُز تولیدی چهارمحال و بختیاری در 10 رقم از نظر تنوع رنگ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هم اینک 43 واحد گلخانه کشت سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است که سالانه بیش از دو هزار و 500 تن صیفی جات تولید می کنند.

آقای شیرانی گفت: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان در چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند.

سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ساخت گلخانه هوشمند صیفی جات گل ر ز چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری