Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بر مبنای بررسی دقیق و ارزیابی علمی در پرونده‌های دعاوی خانوادگی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی عامل اصلی اختلافات خانوادگی است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری  میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید از کلاس‌های آموزش الزامی زوجین در آستانه ازدواج، گفت: بر مبنای بررسی دقیق و ارزیابی علمی در پرونده‌های دعاوی خانوادگی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی عامل اصلی اختلافات خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: بر اساس یک الزام قانونی به دادگستری به عنوان ناظر و بهزیستی به عنوان مجری، برگزاری کلاس‌های آموزش زوجین در آستانه ازدواج تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: گرچه اجرای این قانون در کشور با کندی همراه بوده است، اما بدون تردید اجرای این کلاس و محتوای آموزشی ارائه شده به زوجین می‌تواند نقش موثری در استحکام بنیان خانواده داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش و مشاوره‌های اجباری به زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری، اظهار داشت: بسیاری از زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی که الزام به شرکت در کلاس‌های آموزشی دادگستری را دارند پس از اتمام دوره، محتوای آموزشی را بسیار مفید و اثر بخش اعلام می‌کنند، ولی اذعان دارند که این کلاس‌ها باید قبل از عقد و حتی در دوره دبیرستان به جوانان آموزش داده شود.

رحیمی زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین در آستانه طلاق معترفند که اگر این محتوای آموزشی را قبل از ازدواج فرا گرفته بودند هرگز کارشان به اختلافات خانوادگی شدید و منجر به طلاق نمی‌شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از برنامه‌های جامع و تعاملات سازنده بین دستگاهی برای برای ارائه آموزش‌های اثر بخش پیش از ازدواج در مقاطع و سنین مختلف خبر داد و بیان داشت: اکنون با همکاری برخی از نهاد‌ها و سازمانها، محتوای آموزشی متناسب با سنین و مقاطع و اقشار مختلف تدارک دیده شده است که در مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در فرصت‌های مقتضی ارائه می‌گردد و اجرای دوره آموزشی الزامی مهارت‌های زندگی پیش از عقد زوجین در آستانه ازدواج آخرین راهبرد اشائه این محتوای آموزشی است.

وی یادآور شد: بسیاری از انحرافات اجتماعی و تخلفات و جرائم، ناشی از انحطاط نظام خانواده و گسست اجتماعی و ناکامی‌های ناشی از آن است که در جامعه شکل می‌گیرد که از این رو تلاش برای استحکام بنیان خانواده به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های اجتماع، تلاشی مقدس و در خور احترام است.

رحیمی زاده، زندگی زناشویی را هنر مدیریت ارتباطات و تدبیر مشکلات و موانع دانست و گفت: انسان موجودی دارای اراده است و می‌تواند با مدیریت مسائل مختلف در زندگی، حرکتی رو به تعالی را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یزد طلاق بنیان خانواده بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد، در پی انتشار فیلم ایجاد تنش توسط فرد متهم در مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان ارومیه متهم با دستورات قضائی دستگیر و با تفهیم اتهام بازپرس رسیدگی کننده روانه زندان شد.

روابط عمومی دادگستری در قسمت دیگری از این اطلاعیه آورده است برابر قوانین هر کس به قصد ایجاد تنش و خشونت به قومیت‌های مصرح در قانون اساسی توهین نماید تعقیب و وفق قانون مجازات می‌شود.

این فرد قومیت گرا وقتی مجری سالن اقدام به گفتن شعار یاشاسین آذربایجان کرده بود با زیر سوال بردن امنیت عمومی کشور و در اقدامی اراذلانه چاقو به دست به سمت مجری حمله ور شده بود.

کد خبر 6082784

دیگر خبرها

  • برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است
  • نوسازی و ساخت ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی
  • از تاکید بر آموختن فلسفه هگل تا جروبحث با امام خمینی سر کلاس
  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود