Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:51:16 GMT

زمينه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۲۴۵۷

زمينه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- استاندار فارس گفت: يکي از مهمترين مسايلي که بايد به آن توجه داشت بحث مشارکت عمومي مردم در عرصه اقتصادي است که بايد بکوشيم شرايط لازم براي تحقق اين مهم فراهم شود.

به گزارش ايرنا اسماعيل تبادار، چهارشنبه در نشست امضاي تفاهم نامه همکاري و هماهنگي به منظور استفاده از ظرفيت هاي ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در حوزه توانمندسازي و محروميت زدايي در اين استان در شيراز افزود: در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب و تاکيد دولت تدبير و اميد در بحث اشتغال در استان به عنوان يکي از ضرورت هاي مهم جامعه از هر فعاليتي که بتواند حتي يک شغل ايجاد کند استقبال مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با وجود مشکلات و تنگناهاي موجود مي توانيم ادعا کنيم که روند بيکاري در فارس رو به کاهش بوده است.
تبادار گفت: در سال 91 ميزان بيکاري در فارس 16و نيم درصد بود که امروز با همت جمعي به 9.9 دهم درصد رسيده است.
او افزود: البته اينکه مي گوييم نرخ بيکاري در استان کاهش يافته بدان معنا نيست که بيکار نداريم بلکه بيکاري هست اما با توجه به مجموعه اقدام هاي انجام شده مي توان اميد داشت که اين روند کاهشي تداوم داشته باشد.
استاندار فارس گفت: اگر فضاي کسب و کار را به عنوان يک موضوع ملاک قرار دهيم اين استان از رتبه هجدهم در چند سال گذشته هم اينک به رتبه دوم دست يافته است.
وي افزود: امسال حدود هشت طرح عمراني در صنايع بزرگ با 11هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در استان افتتاح خواهد شد که اين هشت طرح 6 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد کرد.
تبادار گفت: اميدواريم با حمايت ستاد اجرايي فرمان امام (ره) اجراي طرح پتروشيمي هاي استان در شهرستان هاي فيروزآباد، داراب، فسا و جهرم عملياتي شود.
نماينده مردم خرامه، کوار و سروستان در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست اظهار داشت: ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در تمام کشور به ويژه مناطق محروم منشاء خير و برکت بوده و هرکجا که ورود کرده رضايت مردم را به دنبال داشته است.
داريوش اسماعيلي افزود: دولت نيز امروز اقداماتي در کشور انجام مي دهد که در هر استاني يک شهرستان را به عنوان محروم ترين شهرستان معرفي کرده تا به عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي طرح ها در آنجا اجرا شود.
وي ادامه داد: ستاد اجرايي فرمان امام (ره) مي تواند کمک کند تا آن شهرستاني که در استان فارس به عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي انتخاب شده از محروميت خارج شود و ما نيز در مجلس شوراي اسلامي آماده هرگونه همکاري در اين زمينه هستيم.
6122 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه‌ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.
ابوطالب شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه لرستان افزود: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و نقش حوزه استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.
استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: روستا‌ها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربنا‌های حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان