Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت دخالت کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در خارج کردن عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه، «اشتباه بزرگی» بوده است.

زاخارووا افزود این سازمان با «گروه‌های تروریستی» همکاری می‌کند.

گروه موسوم به کلاه سفیدها که با نام «دفاع غیرنظامی سوری» نیز شناخته می‌شود، یک سازمان غیردولتی است که در سال 2014 شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمشق و مسکو هر دو این گروه را در کمک به طرح‌ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی در غوطه شرقی در تاریخ 7 آوریل مسئول دانسته اند.

زاخارووا گفت: «ما دخالت دفتر سازمان ملل متحد در تخلیه کلاه سفیدها از سوریه را مشاهده کرده ایم و این دفتر نیز دخالت در این اقدامات را تایید کرده است. به این ترتیب، کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل متحد از ارائه اطلاعات غلط درباره این گروه در سوریه حمایت کرده است. این اشتباهی بزرگ است.»

نزدیک به 800 عنصر گروه کلاه سفیدها به همراه اعضای خانواده خود از جانب مقامات رژیم صهیونیستی و به درخواست کانادا، کشورهای اروپایی و آمریکا در تابستان سال جاری از سوریه خارج شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس

تبعیض علیه اقلیت روس‌زبان در اوکراین، عدم آمادگی ارتش فرانسه برای مقابله با روسیه، اعتراف به کاهش بی‌سابقه نیروهای اوکراین در جبهه، شرط سناتور آمریکایی برای تخصیص کمک به کی‌یف و پاسخ مسکو به اخراج دیپلمات روس از لتونی، از رویدادهای مهم جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  در گزارش منتشره از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) به این واقعیت اشاره شده است که اقلیت روس زبان ساکن اوکراین در مقایسه با اقلیت‌هایی که به زبان اتحادیه اروپا صحبت می‌کنند از رفتارهای تبعیض آمیز بیشتری رنج می‌برند.

در این گزارش به قانون مصوبه پارلمان اوکراین در ماه دسامبر اشاره شده که برخی قوانین قانونی مربوط به حقوق اقلیت‌ها را اصلاح و در عین حال محدودیت‌های استفاده از زبان روسی در  این کشور را تشدید کرد.

این ارگان بین المللی همچنین از اوکراین خواست تا ممنوعیت تجمعات مسالمت آمیز اقوام روس را لغو کند.

در گزارش سازمان ملل همچنین تایید شده که اسیران جنگی روسی در اوکراین مورد شکنجه، ضرب و شتم و خشونت قرار گرفته‌اند، اما مقامات کی‌یف به چنین موارد نقض حقوق بشری رسیدگی نمی‌کنند.

در این سند آمده: بین دسامبر 2023 و فوریه 2024، بازرسان بین المللی از اسیران جنگی روس در هفت منطقه اوکراین بازدید کرده و اطلاعاتی را در مورد برخورد با آنها برای تجزیه و تحلیل بیشتر جمع آوری کردند. نتیجه بدست آمده گویای آن است که  اسیران جنگی پس از تخلیه از میدان نبرد، مورد شکنجه، خشونت و بدرفتاری قرار گرفته‌اند. آنها برای دوره‌هایی از چند روز تا تقریباً یک ماه و نیم در زیرزمین‌های تاریک نگهداری می‌شوند. بطور مرتب مورد ضرب و شتم با چوب و شوک الکتریکی قرار داشته و موارد اعدام نیز گزارش شده است. 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و شصت و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اشاره دفتر زلنسکی به کاهش بی سابقه نیروهای اوکراینی در جبهه نبرد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، در مصاحبه‌ای رادیویی  به این واقعیت اشاره کرد که رکود نیروهای مسلح اوکراین که در امتداد خط مقدم قابل توجه است و این وضعیت به دلیل کمبود منابع انسانی به وجود آمده است.

به گفته وی، ارتش اوکراین "منابع لازم برای اقدامات تهاجمی موثر" را ندارد. به عقیده پودولیاک، درگیری نظامی در اوکراین به رکود نزدیک شده و  وضعیت "یخ زدگی" به دلیل کندی شرکای غربی کی‌یف در تصمیم گیری برای حمایت نظامی از اوکراین رخ می دهد.

او تاکید کرد که اوکراین به حمایت «منابع و اطلاعات» و «درک شرکای خارجی» از وضعیت دشوار کنونی نیاز دارد.

فیگارو: ارتش فرانسه در اوکراین نمی‌تواند با نظامیان روس مقابله کند

روزنامه فیگارو در تحلیلی نوشته است که ارتش فرانسه از تجربه و منابع کافی برای مبارزه با نیروهای روسی در اوکراین برخوردار نیست. 

در این مقاله آمده است: «سربازان روسی از آموزش رزمی خاصی برخوردارند، زیرا آنها مستقیماً در یک درگیری نظامی [تمام عیار] شرکت دارند. در حالی که در طول 10 سال گذشته، نیروهای فرانسوی فقط با گروه‌های رادیکال‌ اسلامی که با صندل‌های معمولی راه می‌روند، جنگیده‌اند.

مفسر این روزنامه نتیجه گرفت: دلیل اجتناب ناپذیر  بودن شکست مداخله فرانسه نه تنها در تجربه ناکافی نیروهای فرانسوی، بلکه در منابع محدود آنها نهفته است. تعداد محدود  20 هزار سرباز وعده داده شده از سوی رئیس ستاد نیروی زمینی، به وضوح برای مقابله با ارتش بزرگ و قدرتمند روسیه در اوکراین کافی نیست. بنابراین ارتش فرانسه امروز ابزاری لازم برای پیروزی در یک جنگ متعارف با روسیه را ندارد.

عضو کنگره: تا زمانی که آمریکا امنیت مرزها را تامین کند اوکراین حمایت نخواهد شد

اندی اوگلس، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت تنسی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اوکراین هیچ کمکی دریافت نخواهد کرد تا زمانی که دولت ایالات متحده امنیت مرزهای خود را تضمین نکرده باشد. او تاکید کرد: «ارائه کمک به کی‌یف دیگر کافی است. تا زمانی که مرزهای جنوبی ایمن و بسته نشده باشد، هیچ کمک دیگری در کار نخواهد بود.»

وی یادآور شد که نمایندگان کنگره آمریکا برای ادامه حمایت از اوکراین تحت فشار  زیادی قرار دارند.

مسکو به تصمیم لتونی برای اخراج دیپلمات روس پاسخ خواهد داد

وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد  که مسکو به تصمیم جمهوری لتونی برای اخراج دیپلمات روس پاسخ مناسب و قاطع خواهد داد.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه لتونی اولگ زیکوف، کاردار روسیه در ریگا را احضار کرده و  اعتراض قاطع خود به دلیل "اظهارات غیرقابل قبول و تحریک آمیز" هیئت نمایندگی روسیه به این دیپلماتیک ابراز شد. در این رابطه، یکی از دیپلمات‌های سفارت روسیه به عنوان "عنصر نامطلوب" معرفی شده و باید تا 10 آوریل خاک لتونی را ترک کند.

نخست وزیر لتونی: ناتو آمادگی اعزام نیرو به اوکراین را ندارد

نخست وزیر لتونی اویکا سیلینا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، اعلام کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست و پیشنهاد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این باره به خوبی آماده نشده بود. 

او گفت: «درباره اعزام نیرو به اوکراین: من فکر نمی‌کنم که این ابتکار [ماکرون] خیلی خوب آماده شده بود، زیرا بحث در مورد آن هنوز به بلوغ نرسیده است. وقتی صحبت از اعزام نیرو باشد، فکر نمی‌کنم ما در ناتو آماده این کار باشیم.»

او تاکید کرد که اوکراین از کشورهای عضو ناتو برای اعزام نیرو درخواستی نکرده است. نخست وزیر لتونی به این نتیجه رسید که نیازی به تمرکز بر چیزی نیست که کی‌یف درخواست نمی‌کند.

روز چهارشنبه، هروه مورن، وزیر دفاع سابق فرانسه نیز از مواضع  تند ماکرون در مورد حمایت از اوکراین انتقاد کرد. او سخنان ماکرون را تحریکات کودک پادشاهی نامید که از همان روزهای اول مأموریتش انجام می‌داد.

وزارت خارجه آمریکا: کشورهای گروه 7 در حال مذاکره برای کاهش سقف قیمت نفت روسیه هستند

جفری پیات، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی، در یک نشست خبری برای خبرنگاران خارجی اعلام کرد که کشورهای گروه هفت (G7) در حال بررسی احتمال کاهش سقف قیمت نفت روسیه هستند.

او در پاسخ به سوال مربوطه گفت: "پاسخ کوتاه بله است."

این مقام همچنین افزود که ایالات متحده و شرکای آن در ائتلاف کنترل قیمت "متعهد به تلاش برای محروم کردن روسیه" در حال کار به روی محدود کردن درآمدهای این کشور حاصل از فروش این محصول انرژی هستند. پیات اعلام کرد، علاوه بر این، G7 همچنان متعهد به حذف واردات سوخت هسته‌ای روسیه است.

چند روز قبل سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که بعید است واشنگتن با پیشنهاد کی‌یف برای کاهش سقف قیمت نفت روسیه به 30 دلار در هر بشکه موافقت کند. به گفته وی، این می‌تواند پیامدهای اقتصادی برای خود ایالات متحده داشته باشد.

نارضایتی روسیه از گزارش‌های آژانس درباره وضعیت نیروگاه زاپروژیا 

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اعلام کرد که وضعیت  اوکراین به هیچ وجه بر ماهیت روابط روسیه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) و شخص مدیر کل [رافائل گروسی] تأثیری نداشته و به همین دلیل فدراسیون روسیه همچنان یکی از بازیگران کلیدی در سیستم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. به گفته او،  البته روسیه از گزارش های آژانس درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا شکایت دارد و آنها را واقع بینانه نمی‌داند.

این دیپلمات افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود فشار مخالفان روسیه، موفق شده در پس زمینه اوضاع اوکراین، بی طرفی خود را حفظ کند. روسیه پیشرو در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در کشورهای جهان است. روسیه و آژانس پروژه های مشترک زیادی در زمینه زیرساختارهای هسته‌ای و پزشکی دارند و همه کارها طبق برنامه پیش می‌رود.

آمریکا یک شرکت روسی را به دلیل روابط با کره شمالی تحریم کرد

طبق بیانیه منتشره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، ایالات متحده شرکت روسی "آلیس" را به فهرست تحریم‌های مربوط به کره شمالی اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری مدعی شده که شرکت آلیس مستقر در منطقه ولادی وستوک، وابسته به شرکت کره شمالی چینیونگ است که تحت تحریم دولت آمریکا قرار دارد و این شرکت مبلغی بیش از 2.5 میلیون دلار به شرکت مادر پرداخت کرده است.

علاوه بر این، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه شش فرد از جمله دو شهروند کره شمالی که گفته می‌شود در روسیه فعال هستند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا یادآور شد که کره جنوبی نیز تحریم‌هایی را علیه شرکت آلیس روسیه اعمال کرده است.

بدهی دولت آلمان به دلیل درگیری در اوکراین افزایش یافته است

اداره آمار فدرال آلمان در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که بدهی عمومی دولت فدرال آلمان در سه ماهه چهارم سال 2023، 3.3 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود و به 2.45 تریلیون یورو رسید.

یکی از دلایل رشد بدهی ملی آلمان، به درازا کشیده شدن درگیری نظامی در اوکراین و آغاز بحران انرژی ناشی از تحریم‌های ضد روسیه عنوان شده است.

در عین حال، کارشناسان دلیل اصلی رشد بدهی عمومی آلمان را افزایش بدهی به صندوق تثبیت اقتصادی (WSF) به 71.7 میلیارد یورو می‌دانند. این صندوق ویژه برای تامین مالی اقداماتی برای کاهش بحران انرژی در ارتباط با وضعیت اوکراین در نوامبر 2022 ایجاد شد و در اواخر سال 2023 منحل شد.

تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرداوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یفاوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا