Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: فروش فرآورده های آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز در فروشگاه های اینترنتی، تخلف و غیر قانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عباس اخگری صبح امروز در نشست بررسی شیوه های خرید و فروش و مبارزه با قاچاق کالا های سلامت محور در فضای مجازی خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه با فرهنگ سازی سلامت توسط نهادهای دخیل در امر سلامت صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند فزاینده خرید و فروش کالاهای سلامت محور در فضای مجازی، خواستار انجام اقدامات ویژه توسط ارگان های دخیل در امر سلامت به منظور کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در فضای مجازی، با وحدت رویه و دقت نظر بیشتر شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت، وظایف سنگینی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی و سایر ارگان های مربوطه نهاده شده، تصریح کرد: مجوز فروش اینترنتی فروشگاه های اینترنتی توسط سازمان غذا و دارو صادر نمیشود و این سازمان صرفا با فروش محصولات غیرمجاز برخورد قانونی خواهد کرد.

دکتر اخگری افزود: دستورالعمل فروش اینترنتی محصولات در سال ۹۳ ابلاغ و بر اساس این دستورالعمل فروش هرگونه دارو و فروش فرآورده های آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز در فروشگاه های اینترنتی، تخلف و غیر قانونی است و متخلفان بر اساس ضوابط و مقررات مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که رسالت معاونت غذا و دارو دانشگاه، صیانت از سلامت آحاد مردم جامعه است لذا با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش دارو حتی داروهای بدون نسخه در فضای مجازی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

دکتر اخگری بیان داشت: داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکمل های تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی، ملزومات مصرفی پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو در بستر فضای مجازی می باشند و داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز و یا به هر دلیل برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه، افزود: مجوز فروش اینترنتی فروشگاه های اینترنتی را سازمان غذا و دارو صادر نمی کند بلکه این سازمان تنها با فروش محصولات غیرمجاز طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد کرد.

دکتر اخگری تصریح کرد: متاسفانه برخی از فروشگاه های اینترنتی اقدام به تبلیغات گسترده اغواگرانه ای در خصوص فروش محصولات غیرمجاز در فضای مجازی نموده که این شرکت ها صرفا سفارش دهنده بوده و نه تولید کننده و تولیدات کارخانه ها را با نام و نشان خود عرضه می‌کنند و سازمان غذا و دارو نیز مجوزی برای تولید یا توزیع به این شرکت ها نداده است.

وی بیان داشت: بر اساس ضوابط ابلاغی از سوی سازمان غذا و دارو؛ توزیع کلیه داروهای طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه‌ای که از سازمان  غذا و دارو پروانه دریافت نموده‌اند صرفا از طریق شرکت‌های توزیعی مجاز، میسر و محل عرضه و فروش آن ها صرفا در داروخانه‌ های مجاز فروش داروهای طبیعی و شیمیایی کل کشور و تحت نظر داروساز امکان پذیر و عرضه فرآورده ‌های طبیعی سنتی و مکمل ها در عطاری‌ها اکیدا ممنوع می‌باشد.

معاون دادستان مشهد نیز در این نشست با تاکید بر گسترش اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در فضای مجازی، خواستار استفاده از فرصت های موجود در این حوزه به منظور مقابله با تهدید های آن شد.

جاویدنیا تصریح کرد: هرگونه اطلاع رسانی و تبلیغات خلاف واقع در فضاهای مجازی و فیزیکی نشر اکاذیب و مورد پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

وی بر انجام اقدامات فرهنگی به منظور افزایش آگاهی های عمومی در خصوص عوارض مصرف عواقب غیر قابل جبران استفاده از کالاهای سلامت محور تقلبی و قاچاق توسط ارگان های دخیل در امر سلامت، توصیه ویژه کرد.

گفتنی است: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، نشست بررسی شیوه های خرید و فروش و مبارزه با قاچاق کالا های سلامت محور در فضای مجازی با حضور معاون دادستان، معاون غذا و دارو، جمعی از مدیران حوزه های مختلف دانشگاه و  معاونت غذا و دارو دانشگاه، نمایندگانی از ارگان های دخیل در امر سلامت و ... به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس پلیس فتای لرستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزار‌هایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرگرد حسین سپه وند با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خرید و فروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن این که سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات بعمل آمده هیچ گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به هیچ عنوان نباید ادعای آن در این خصوص را باور کرد.

سپه وند با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیاندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم آباد شناسایی و پس از اخذ مجوز‌های قضایی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: خرید و فروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با اینگونه جرائم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آن‌ها در جریان بگذارند.

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب