Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موشک چینی دی اف-۲۶ با برد سه هزار تا چهار هزار کیلومتر می‌تواند کلاهکی هسته‌ای یا متعارف را به وزن هزار و دویست کیلوگرم تا هزار و هشتصد کیلوگرم حمل کند که به معنای آن است چین می‌تواند پایگاه آمریکایی گوام را در صورت جنگ هدف بگیرد یا از این موشک برای هدف گرفتن ناو‌های آمریکایی در دریا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آوریل گذشته، ارتش چین به یک موشک بالستیک میانبرد جدید مجهز شد که قابلیت حمل یک موشک هسته‌ای یا یک موشک  متعارف را دارد. این موشک پیشرفته دانگ-فنگ ۲۶ Dong-Feng ۲۶ یا دی اف-۲۶ DF-۲۶ نام دارد.

مجله نشنال اینترست در این باره مقاله‌ای نوشت. این مجله با استناد به اظهارات وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین چهار ویژگی کلیدی موشک دی اف-۲۶ و مفهوم آن برای توانمندی‌های نظامی چین را برشمرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفته بود: «نخست آنکه، این موشک به نحوی مستقل توسط چین طراحی و ساخته شده است و چین کل حقوق مالکیت معنوی آن را داراست. دوم آنکه، این موشک می‌تواند همزمان کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را حمل کند که قادرند ضد حملات هسته‌ای سریع و حملات دقیق میان برد و دور برد انجام دهند. سوم آنکه این موشک می‌تواند همزمان به اهداف مهم روی زمین و روی کشتی‌های متوسط و بزرگ در دریا حمله کند. چهارم آنکه، چند فناوری جدید در توسعه این موشک به کار رفته است، موضوعی که به افزایش استفاده از این موشک و بهبود تلفیق و شبیه سازی رایانه‌ای آن کمک کند.»

سخنگوی وزارت دفاع چین در عین حال تأکید کرد پکن به سیاست اولویت نداشتن استفاده از سلاح هسته‌ای پایبند است. دی اف-۲۶ که از این پس عملیاتی است، سه هزار تا چهار هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند کلاهکی هسته‌ای یا متعارف را به وزن هزار و دویست کیلوگرم و هزار و هشتصد کیلوگرم را حمل کند.

نشنال اینترنت افزود این بدان معناست که چین می‌تواند مستقیما پایگاه نظامی آمریکا را در جزیره گوام هدف قرار دهد یا از این موشک برای هدف گرفتن ناوگان ناو‌های هواپیمابر آمریکایی با پیشران هسته‌ای از کلاس نیمیتز و فورد استفاده کند.

نشنال اینترنت خاطرنشان کرد دو نسخه از این موشک وجود دارد که عبارت است از دی اف-۲۶‌ای و دی اف-۲۶ بی، با کلاهک‌ها و سامانه‌های هدایتگر مختلف. یک نسخه احتمالا برای رسیدن به اهداف ثابت روی زمین طراحی شده و احتمالا مجهز به کلاهک هسته‌ای یا متعارف دو برابر شده، است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد

 

به گزارش تابناک و بر اساس گزارش کانال خبرب پارتیزان، این قرارداد شامل تحویل جدیدترین سیستم‌های +Patriot Configuration 3 است که شامل رادارها، پرتابگرها، مراکز فرماندهی و کنترل به همراه تجهیزات یدکی و خدمات پشتیبانی مرتبط است. این خرید با توجه به تحویل دو آتشبار پاتریوت توسط آلمان به اوکراین برای تکمیل زیرساخت‌های دفاع هوایی فعلی آلمان با استفاده از سیستم های پیشرفته در نظر گرفته شده است.

 
لازم به ذکر است در حال حاضر سامانه پاتریوت توسط ۱۹ کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و اوکراین استفاده می شود.

سامانه +Patriot Configuration 3 نسخه به روز شده سامانه های پاتریوت قبلی است که برای رهگیری تهدیدات مختلف مانند هواپیما، موشک های بالستیک و موشک های کروز طراحی شده است. بخش موشکی این سامانه شامل موشک های PAC-2 و نیز موشک پیشرفته تر PAC-3 می باشد.

 

در +Configuration 3، بهبودهایی برای تطبیق با قابلیت های موشک PAC-3 Segment Enhancement (MSE) از جمله در بخش تنظیمات سخت افزار و نرم افزار سامانه انجام شده است که شامل ارتقاء نرم افزار Post Deployment Build-8 (PDB-8) است. PDB-8 طیف وسیعی از بروزرسانی ها را معرفی می‌کند، از جمله رایانه‌های کنترل آتش بازطراحی‌شده، افزایش قدرت پردازش برای رایانه‌های کنترل تسلیحات، بهبود نرم‌افزار در جستجوی راداری و شناسایی هدف و همچنین یک رابط کاربری اصلاح‌شده با نام واسط Warfighter Machine (WMI) که از گرافیک سه بعدی برای رندر زمین و فضای هوایی استفاده می کند.بخش رادار و کنترل این سیستم نیز ظاهراً برای گسترش برد و بهبود قابلیت های درگیری با گنجاندن PAC-3 MSE به روز شده است. این به روز رسانی ها برای پشتیبانی از توانایی سامانه برای مقابله با انواع تهدیدات هوایی با دقت و زمان کمتر واکنش، بهبود یافته است.

علاوه بر این، قابلیت‌های این سیستم در بخش تحرک و استقرار سریع بهبود یافته است و طبق گزارش‌ها، یک آتشبار این سامانه می‌تواند در کمتر از یک ساعت عملیاتی شود. همچنین مرکز کنترل و فرماندهی این سامانه، با سیستم فرماندهی نبرد یکپارچه ارتش آمریکا سازگار شده است. این سازگاری به منظور افزایش سرعت اتصال سیستم با سایر عناصر دفاعی، با هدف رویکرد یکپارچه در دفاع موشکی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • AGM-183A؛ موشک هایپرسونیک جدیدی که آمریکا تست و کنسل کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ ۳ شهرک نظامی اسرائیل را درهم کوبید
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه