Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:46:42 GMT

چین به انتشار ارزهای خارجی روی آورد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۰۲۹

به گزارش ایرنا تارنمای چانل آسیا روز چهارشنبه گزارش کرد: چین برای این منظور قراردادهایی را با کشورهای دیگر امضا کرده است تا توانایی اقتصادی این کشور را در حالی که درگیر جنگ تجاری با آمریکا است، افزایش دهد.

گزارش از قول منابع آگاه از اداره انتشار اسکناس در چین، آورده است که انتشار ارز کشورهای دیگر در سراسر چین شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر کشورهایی که با چین برای این منظور قرارداد بسته اند از کشورها و مناطقی هستند که در چارچوب طرح راه ابریشم نوین با چین همکاری می کنند.

بنا به همین گزارش، یکی از بزرگترین منابع انتشار، منطقه 'شی چانگ' در پکن است که اداره انتشار ارز آن 18 هزار کارمند دارد و در 10 موسسه وابسته، به سرعت در حال انتشار ارز برای کشورهای دیگر است.

این وضعیت در حالی است که نهاد مشابه انتشار ارز برای دیگر کشورها در آمریکا، یک دهم این نیرو را در اختیار دارد در انگلستان نیز شمار این کارمندان به 3 هزار و 100 نفر می رسد.

یکی از اصلی ترین دلایل این امر این است که در چین بیشتر مردم پرداخت هایشان را با نرم افزارهای مختلف انجام می دهند و نیاز به اسکناس، روز به روز کمتر می شود و برای همین چین به طور وسیع برای کشورهای دیگر ارز منتشر می کند و این وضعیت جایگاه اقتصادی چین را ارتقا داده است.
بر اساس آمار موجود، در خود بانک مرکزی چین نیز نزدیک به 2 هزار و 500 نفر در زمینه انتشار اسکناس فعالیت می کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن