Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرباسیان افزود: از دومین ماه که در وزارت اقتصاد حضور یافتم، به صورت جدی موضوع تعریف پروژه‌های راهبردی را دنبال کردم، در نتیجه ۳۳ پروژه کلیدی تعریف شد که یکی از مهمترین آنها «تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاه های مشمول واگذاری» بود.

به گزارش قدس آنلاین،مسعود کرباسیان طی یادداشتی نوشت: تجربه اتفاقات اخیر نشان داد، هر اندازه بخش خصوصی مولد، شناسنامه‌دار و متعهد کشور توسعه پیدا کند، فرآیندهای اصلاحی و مسیر پیشرفت کشور هموارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، کارآفرینانی که زندگی و علاقه‌شان ریشه در این آب و خاک دارد، هیچ گاه منابع کشور را تنها در پی سود شخصی هدر نمی‌دهند، تاکید کرد: همین امروز هم در میان فهرست کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، بیشترین تعهد و رفتار اخلاقی از صاحبان صنایع مولد و اشتغال آفرین دیده می‌شود که تمام وجودشان را برای توسعه و اشتغال آفرینی گذاشته‌اند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امروز همان طور که اسامی متخلفان بیان و اعلام می‌شود، نام و نشان کارآفرینان و صاحبان اصیل کسب و کار هم باید سرزبان ها باشد و چه پرهیزی بدتر از اینکه، این الگوهای موفق و ملی را به جامعه معرفی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در وزارت امور اقتصادی و دارایی دو اصل را به شکل جدی دنبال می کنیم؛ اول اینکه همسو با تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور، دیدگاه‌های برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای فرآیند خصوصی سازی واقعی ادامه یابد و دوم اینکه، بخش خصوصی واقعی مورد حمایت جدی قرار گیرد و تکریم و تقدیر شود.

کرباسیان افزود: از دومین ماه که در وزارت اقتصاد حضور یافتم، به صورت جدی موضوع تعریف پروژه‌های راهبردی را دنبال کردم، در نتیجه ۳۳ پروژه کلیدی تعریف شد که یکی از مهمترین آنها «تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاه های مشمول واگذاری» بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم، هیچ گونه انتقال اصل سهام بابت رد دیون دولت نداشته باشیم و ۱۰۰ درصد واگذاری‌ها نیز به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد.

وی افزود: در ادامه این مسیر، ۱۳۹ بنگاه جهت واگذاری آماده سازی و قیمت گذاری شدند که از این تعداد ۱۳۳ بنگاه به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان عرضه شد.

کرباسیان با بیان اینکه، فرآیند واگذاری ها نیز با دقت رصد شد، تا اصل شفافیت و اطلاع رسانی به موقع در مورد آنها رعایت شود، خاطر نشان کرد: گاهی در میان جامعه کارگری این نگرانی ایجاد می شود که واگذاری بنگاه به رفتارهایی خلاف مقررات مانند تعطیلی مجموعه و فروش تجهیزات و زمین کارخانه منجر شود، ولی باید به جامعه کارگری اطمینان بدهم که اقدامات لازم در خصوص نظارت بر بنگاه‌های واگذار شده و درحال واگذاری، در بسترهای قانونی نظارت پس از واگذاری، با دقت انجام می شود.

وزیر اقتصاد در ادامه این یادداشت نوشت: به جهت حساسیت ها در مورد شیوه واگذاری و خریداران، فرآیندهای بعدی به خوبی طی شده به طوری که اقساط حاصل از واگذاری ها به مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان پیگیری و وصول شده است؛ همچنین اهداف درآمدی حاصل از واگذاریها به مبلغ ۸.۳۱۰ میلیارد تومان هم محقق شده است.

کرباسیان در پایان با بیان اینکه، باور قلبی ما این است که اقتصاد ایران بدون حرکت در مسیر خصوصی سازی به نقطه مطلوب نمی رسد، تاکید کرد: بخش خصوصی اصیل کشور ضامن سلامت اقتصاد است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنگاه تولیدی قدس آنلاین کرباسیان وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمیدرضا اله بداشتی در نشست خبری که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد گفت: اگر مشکلات جامعه کار و تولید حل شود، محصولی که تولید می‌شود، قدرت رقابت پذیری در بازار را خواهد داشت.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به تثبیت حدود ۴۷ هزار شغل در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی با مشارکت بسیج کارگران وکارخانجات در سال گذشته افزود: با شناسایی ۱۶۸۳ مشکلات موجود در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی گفت:با همکاری گروه‌های جهادی -کارگری تعداد ۱۰۸۸ مشکل رفع شده است که این مسئله منجر به تثبیت اشتغال ۴۶هزار و۷۶۰نفر شغل در این بنگاه‌ها شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال گسترش فرهنگ کار هستیم تا بتوانیم بهره وری و تولید را افزایش دهیم و به تثبیت اشتغال کمک کنیم. اله بداشتی افزود: می‌توانیم کارگران را به تولید تشویق کنیم و با مصرف کالا‌های ایرانی شبکه و زنجیره ارزش را در کالا‌های ایرانی توسعه بدهیم.
وی با اشاره به اینکه جایزه اقتصاد مقاومتی امسال به واحد‌های تولیدی برتر اهدا می‌شود، گفت: در این زمینه ۸۴ سنجش برای ارزیابی این واحد‌ها تدوین شده است.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات در مورد احیای واحد‌های تولیدی که دچار مشکل بودند، گفت: سال گذشته هزار واحد تولیدی عارضه یابی شدند و از بین این واحد‌های تولیدی ۷۳۶ واحد رفع موانع تولید شده و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و با کمک مردم و رفع موانع بدون ریالی اعتبار دولتی مشکل آنها رفع شده و به چرخه تولید برگشتند.
وی افزود: ما بر خود تکلیف می‌دانیم که بتوانیم رسالت انقلابی و مسئولیت جهادی خود را انجام دهیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات همچنین گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی سال گذشته ۹۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام ساخته یا مرمت و بهسازی شده و امسال هم قرار است دو برابر این رقم یعنی حدود دو هزار واحد را بازسازی یا احداث و مرمت کنیم.
اله بداشتی در مورد اینکه مهم‌ترین مسائل واحد‌های تولیدی چه بود که با رفع آن به جریان کار و تولید برگشتند، گفت: رفع موانع تولید و گلوگاه‌های مشکل دار تولید، زنجیره تامین مواد اولیه، عدم رقابت پذیری محصول، زیان انباشته، مشکل سرمایه در گردش، بیمه تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی، استقراض بانکی، مشکل حمل و نقل و همچنین مشکل بازاریابی و فروش مهم‌ترین این مسائل بودند که با رفع آنها واحد‌های تولیدی می‌توانند به چرخه تولید برگردند.
وی تصریح کرد: وقتی یک واحد تولیدی بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد، در هماهنگی با این سازمان تلاش می‌کنیم بدهی آن واحد را تقسیط کنیم و همچنین تخفیف‌هایی برای واحد‌های تولیدی در نظر می‌گیریم تا تعطیل نشود و این مسائل در ستاد تسهیل استانی هماهنگ می‌شود و از ظرفیت بسیج صنعت، بسیج اصناف و بسیج کارگران به عنوان سه ضلع رفع موانع تولید استفاده می‌کنیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات اظهار داشت: گاهی یک واحد تولیدی مشکل بازاریابی و بازار‌های جدید دارد که تلاش می‌کنیم به صادرات محصول از طریق هم افزایی با بسیج اصناف و استفاده از کلینیک عارضه یابی بسیج صنعت و متخصصان صادرات استفاده کنیم و بتوانیم واحد تولیدی را به چرخه کار برگردانیم.
به گفته اله بداشتی یکی از اقدامات برگزاری جلسات کارفرما و کارگر به صورت چهره به چهره است که مسائل کارگری مطرح و کارفرمایان در حد توان خود نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران تاثیری دارد؟
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟