Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@20:27:50 GMT

آموزش کیک هویج و گردو

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۱۲۵

آموزش کیک هویج و گردو

  پارسینه: کیک هویج یکی از کیک‌های خوش طعم و بافتی نرم است و برای کسانی که منع مصرف شیر و ماست دارند به دلیل عدم وجود این مواد مناسب است. این کیک را امتحان نموده و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.
مواد لازم برای تهیه کیک هویج و گردو
آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه سرخالی
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
هویج رنده شده ۲ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری
دارچین ۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
مغز گردو ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه:
ابتدا آرد، بکینگ پودر، دارچین و نمک را مخلوط نموده و ۳ بار الک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن خوب هم می‌زنیم تا مایعی کرم رنگ و کشدار به دست آید. سپس روغن را اضافه نموده و دوباره با همزن می‌زنیم. مخلوط آرد، بکینگ پودر، دارچین و نمک را در دو مرحله به مواد تخم مرغی افزوده و آرام مخلوط می‌نماییم. در اخر هویج و گردو خرد شده را به مواد اضافه نموده و با لیسک مخلوط می‌کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. قالبی که از قبل چرب و آرد پاشی شده آماده نموده و مایه کیک را درون آن ریخته و در طبقه وسط فر که از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه قرار می‌دهیم. با توجه به اینکه پخت کیک در فر‌های مختلف کمی فرق دارد درنتیجه پس از ۳۵ دقیقه یک چنگال و یا خلال دندان در کیک فرو نمایید اگر از مواد کیک به آن نچسبید کیک شما آماده است. پس از پخت کیک را از فر خارج نموده و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس کیک را از قالب جدا نموده و در ظرف سرو قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید به کمک خامه ان را تزیین نمایید.
نکته ۱: توجه داشته باشید که برای پخت کیک مواد مورد نیاز را از یک ساعت قبل از یخچال خارج نموده تا به دمای محیط برسند.
نکته ۲: می‌توانید دارچین را حذف نموده و از ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل استفاده نمایید. کیک هویج با وانیل نیز طعمی بی نظیر داشته و می‌توانید از رنگ نارنجی آن لذت ببرید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عصرانه کیک خانگی شیرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • خواص آب هویج بستنی