Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران تورم تولید زراعت، باغداری و دامداری سنتی در بهار امسال را نسبت به فصل پیش از آن (زمستان 1396) 4.8 درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال 9.4 درصد اعلام کرد.

به گزارش چهارشنبه تارنمای مرکز آمار ایران، محاسبه شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی بر اساس سال پایه ١٣٩٠ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش شاخص تولید «زراعت و باغداری» در این بازه زمانی 281.9 است که نسبت به فصل مشابه پارسال ٤.٣ درصد افزایش و نسبت به فصل زمستان ٣.٩ درصد کم شد.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به بهار امسال نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) ١٤.١ درصد رشد کرد.
شاخص تولید «غلات» در بهار امسال برابر با ٢٥١,٧ است که نسبت به فصل مشابه پارسال و همچنین زمستان 1396 به ترتیب ٨.٨ و ١١.٠ درصد افزایش یافت.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) ٤.٤ درصد رشد داشت.
تورم تولید «میوه ها و میوه های آجیلی» در بهار امسال ٣٧٤,٠ است که نسبت به فصل مشابه پارسال و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٢٣.١ و ١.٥ درصد زیاد شد.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) با ٢٩.١ درصد افزایش یافت.
تورم تولید «سبزی» در بهار 97 برابر با ١٢٢,٤ است که در مقایسه با فصل مشابه پارسال 54.6 درصد و نسبت به زمستان ٤٩.٢ درصد کاهش یافت.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) یک درصد زیاد شد.

** افزایش 30 درصدی تورم تولیدکننده دامداری سنتی
نرخ تورم تولید «دامداری سنتی» در بهار امسال ٢٨٤,٣ است که مدت مشابه پارسال 22.2 درصد و فصل گذشته 30 درصد رشد یافت.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١٣.٦ درصد افزایش داشت.
شاخص تولید «پرورش بز و بزغاله» در بهار ١٣٩٧ برابر با 287.0 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه پارسال و نسبت به فصل قبل ٣٣.٦ و ٤١.٢ درصد رشد کرد.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) برابر با ٢١.٢ درصد افزایش داشت.
شاخص تولید «پرورش گاو و گوساله سنتی» در بهار امسال 270.0 است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه پارسال و نسبت به زمستان ١٩.٦ و ٢٤.٨ درصد رشد داشت.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) نیز ١٢.٤ درصد بیشتر شد.
تورم تولید «گوسفند و بره» در بازه زمانی مورد نظر ٣١١,٤ بود که نسبت به فصل مشابه پارسال ٣٧.٣ درصد و نسبت به فصل قبل ٥٣.٩ درصد افزایش یافت.
میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل بهار نسبت به دوره مشابه پارسال (نرخ تورم سالانه) نیز ٢٤.٥ درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر است با ٢٥٥.٤ که نسبت به پارسال (نرخ تورم سالانه) ١٥.٥ درصد افزایش یافت.

اقتصام*9132*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مركز آمار تورم توليدكننده باغداري و زراعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

حسن جهانیان حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محور‌های استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷ و نیم درصد افزایش داشته و به بیش از ۵ میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود ۴۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد