Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه کودک‌کشی عربستان سعودی در ترکیه را روندی هماهنگ با اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

ایران آنلاین /عباس کاراآغاچلی، عضو هیئت علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه، در گفتگویی با رادیو ترکی استانبولی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی پیرامون جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن هدف اصلی سعودی‌ها از این جنایات را تضعیف مقاومت مردم یمن دانست و افزود: سعودی‌ها با هدف قرار دادن بیمارستان ها، سیلو‌ها و مراکز و اماکن عمومی، بسیاری از مردم عادی یمن را آواره کرده و سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم بی‌گناه یمنی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزئی از ماهیت رژیم سعودی است که همیشه به دنبال خونریزی و درگیری است. اینکه کشور‌های اسلامی و جریان‌های اسلامی را به جان هم بیاندازد و خود هم پشتیبانی مالی تروریست‌ها را بر عهده بگیرد.

عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه افزود: در این میان واکنش‌ها به این جنایات هم مثل همیشه در حد محکومیت این جنایات بوده و واکنش عملی جدی در قبال این کودک‌کشی‌ها تاکنون مشاهده نشده است. مسئولان این کشتار‌ها باید به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند. البته انتظاری بیشتر از این هم نمی‌رود. سازمان‌های بین‌المللی هر از چند گاهی برای خودنمایی این جنایات را محکوم می‌کنند و راهکار عملی برای جلوگیری از جنایات ارائه نمی‌کنند. بیشتر کشور‌های اسلامی هم در سکوت کامل تنها نظاره‌گر این شرایط خوفناک در جهان اسلام هستند.

وی به خبرنگار رادیو ترکی استانبولی گفت: نباید فراموش کنیم که غربی‌ها به خصوص کشور‌هایی مثل آمریکا، فرانسه و انگلستان خود سابقه درخشانی در طول تاریخ در زمینه حقوق بشر نداشته‌اند. از طرفی عربستان سعودی و متحدانش، به خصوص کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس بزرگترین تامین‌کننده انرژی این کشور‌ها محسوب می‌شوند. از این رو کشور‌های غربی با چشم‌پوشی از جنایات جنگی و بشری سعودی‌ها در یمن سعی در گرفتن امتیاز‌های بیشتر از این کشور و متحدانش هستند.

عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه، انتظار توبیخ عربستان از طرف کشور‌های غربی که فقط و فقط به دنبال منافع خود هستند را انتظاری بیهوده دانست و یادآور شد: عربستان هم با دانستن این موضوع بدون ترس و ابا مشغول ارتکاب جنایات جنگی و بشری در یمن است.

وی در پایان نیز یادآور شد: سعودی‌ها در تمامی ادوار حکومت استبدادی خود همواره مرتکب جنایات و سرکوب‌های متعددی شدند و دخالت‌های بی‌جایی در امور کشور‌های همسایه خود داشتند. ولی پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان علاوه بر حفظ رویه گذشته از روابط آشکار با رژیم صهیونیستی هم رو نمایی شد. با چنین وضعی همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیشتر شد و سعودی-ها هم در راستای اهداف صهیونیست‌ها قدم‌هایی برداشتند که در منطقه خاورمیانه با اکثریت مسلمان موجب ناامنی‌ها و گسستگی‌های جدی شد./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟

آفتاب‌‌نیوز :

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشور‌ها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشور‌های عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌انداز‌های خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل