Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزادی مرزبان ایرانی ربوده شده، شناسایی ۱۲۰۰ مورد شرط‌بندی مجازی، ماجرای جزیره ای که از ایران جدا شد، بهره ۵۰ درصدی پیام رسان های بومی از ظرفیت داخلی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آزادی مرزبان ایرانی ربوده شده، شناسایی ۱۲۰۰  مورد شرط‌بندی  مجازی، ماجرای جزیره ای که از ایران جدا شد، بهره ۵۰ درصدی پیام رسان های بومی از ظرفیت داخلی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود کمیسیون امنیت مجلس به دعوای ایران علیه آمریکا

دادخواهی ایران از بدعهدی ها و اقدامات آمریکا چندین بار از سوی کشورمان به سازمان ملل برده شده است و در این زمینه بر توان دادگاه لاهه تکیه شده است اما دادرسی برای این دادخواهی ها تاکنون انجام نشده است. در آخرین دادخواهی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان 25 تیر در توئیتی خبر از شکایت ایران به دادگاه لاهه در مقابل توهین آمریکا به تعهدات حقوقی و دیپلماسی را داده بود.

 

گفته می شود در سفری که لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور سفری به لاهه داشت این شکایت را به دیوان عالی دادگستری تقدیم کرده است. در تازه ترین خبرها درباره مراحل رسیدگی به شکایت کشورمان از آمریکا هادی شوشتری، رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا خبر داده که "هفته آینده؛ طرح دعوای ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه در کمیسیون امنیت ملی" بررسی می شود.

 

فضای روانی ایجادشده در مورد کنوانسیون خزر نادرست است/مفاد توافق نهایی باید به تصویب مجلس برسد

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث کنوانسیون دریای خزر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و در کل مجلس نسبت به این موضوع حساسیت بسیاری دارد، ما در سال های اخیر سه نشست تخصصی را راجع به موضوع خزر داشتیم که این نشست ها هم در استان مازندران و هم در تهران برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه این کنوانسیون وارد درصد و میزان بهره برداری نشده استف گفت: این فضای روانی که در حال حاضر در کشور ایجاد شده است با محتوای کنوانسیون متفاوت است چرا که در کنوانسیون اصول کلی به توافق رسیده است بنابراین فضای روانی ایجاد شده نادرست است. قطعا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای را با حضور وزیر و مسئولان وزارت خارجه در این زمینه برگزار خواهد کرد و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است توافق نهایی در مورد کنوانسیون خزر با روس ها انجام شود باید این توافق به تصویب مجلس برسد، گفت: ما مقدمه این توافق را مورد بررسی قرار می دهیم تا در توافق نهایی حقوق ملت ایران حفظ شود.

 

پیام‌رسان‌های بومی از ۵۰ درصد ظرفیت شبکه‌های داخلی بهره می‌برند

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر عالی شورای فضای مجازی در همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی گفت: تعریف حریم خصوصی در طول زمان تغییر کرده است، این تغییر در 10 سال گذشته به شکل دیگری بود و امروز مفهوم حریم خصوصی بسیار فراتر از چهاردیواری است.

 

فیروزآبادی با بیان اینکه شاهد جرایمی در فضای مجازی هستیم، گفت: امروز جرایمی در کشور رخ می دهد که دو طرف پرونده در داخل کشور نیستند و باید راهکاری برای رسیدگی به اینگونه پرونده ها در داخل کشور ایجاد شود.

 

دبیر عالی شورای فضای مجازی با بیان اینکه ما به دنبال تشکیل شبکه ملی اطلاعات هستیم، گفت: شبکه ملی اطلاعات تعریف خاصی دارد و به معنای در دسترس قرار گرفتن خدمات و پلتفرم ها در داخل کشور است و پلتفرم به معنای گردش های مالی است.

 

ماجرای جزیره ای که از ایران جدا شد/بحرین در سایه خزر

بحرین در ۱۴ اوت ۱۹۷۱ از ایران جدا شد؛ جداسازی که بدون جنجال رسانه ای همراه بود حال بعد از ۴۷ سال از این اتفاق رسانه های خارجی درباره خزر حاشیه سازی می کنند کسانی که درخصوص نحوه جدایی بحرین از ایران در طول این چند سال هیچ نگفتند و سکوت کردند.

 

 

ذره‌ای اعتقاد به بستن فضای مجازی نداریم/با بگیر و ببند بر مشکلات پیروز نمی شویم

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی با بیان اینکه برخورد با آسیب ها در جامعه فقط بر عهده قوه قضاییه نیست، گفت: قوه مجریه، قوه مقننه، علما و هدایتگران افکار جامعه نیز در برابر آسیب های اجتماعی مسئول اند. امروز استفاده فضای مجازی و بهره گیری از فناوری نوین در سراسر دنیا یکی از مسایل بسیار مهم است و لازم است در این زمینه خود را به روز رسانی کنیم و از کارشناسان امر در این خصوص بهره ببریم، ما در این زمینه متاسفانه کمی عقب هستیم.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی به وجود آمد و تلاش های زیادی در این زمینه انجام می شود، خاطرنشان کرد: ما باید از این ابزار مهم آنگونه که باید و شاید برای مدیریت فضای مجازی استفاده می کردیم اما به نظر در این امر کوتاهی کردیم آن‌طور که باید اراده قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست.

 

۱۲۰۰ مورد قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی شناسایی شد/انسداد سریع حساب‌های مالی از طریق سامانه کاشف

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی گفت: این همایش سومین همایشی است که با حضور دادستان های استان ها در امور مجازی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه اولین همایش با همکاری پلیس فتا در سال 95 برگزار شد و همایش دوم در سال 96 بود، اظهار کرد: در هر شهرستانی یک شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای وجود دارد و با توجه به اینکه جرایم رایانه ای و فناوری اطلاعات در زوایای زندگی انسان نفوذ می یابند بر همین اساس یک شعبه ویژه در هر شهرستانی تشکیل داده ایم و معاونان دادستان استان بر این شعب نظارت می کنند.

 

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی افزود: همایش سوم در زمینه مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی است که با همکاری بانک مرکزی برگزار شده است. با همکاری بانک مرکزی سعی کردیم سامانه کاشف را ایجاد کنیم و با راه اندازی این سامانه قضات رسیدگی کننده به جرایم رایانه ای از طریق بانک مرکزی با تمام شعب بانک ارتباط مستقیم برقرار کنند و حساب های بانکی به جرایم مالی اختصاص می یابد، مسدود می شود.

 

وزرا هم در پرونده های اقتصادی مورد سوال قرار می گیرند

حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه همایش جرایم مالی در فضای مجازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تعداد بازداشتی های پرونده های فساد اقتصادی اخیر به چند نفر رسیده است و اینکه در روز یکشنبه رییس سابق حراست بانک مرکزی احضار شده بود و آیا این فرد در حال حاضر بازداشت است یا خیر، گفت: از کجا می دانید بازداشت نیست؟ رسیدگی به پرونده های اینچنینی پیچیده است و قطعا احتیاج به طی مراحلی دارد و اگر بخواهیم رسیدگی متقن باشد باید حتما بر اساس صبر و حوصله متناسب با کار پیش برویم، کار سنگین است و رسیدگی به پرونده های مالی گسترده است. در حال حاضر خبر دارم و از نزدیک می بینم و نظارت می کنم حقیقتا بازخوردها و قضات ما از صبح بسیار زود تا پاسی از شب مشغول اند.

 

دادستان کل کشور افزود: کار تحقیقات و کار بررسی ها زمان بر است و متناسب با پیشرفت کار هر مقام و مسئولی که نیاز باشد از رییس کل، مدیر و معاون وزیر و حتی لازم باشد از وزیر نیز تحقیقات انجام می شود. مردم مطمئن باشند که نظام و قوه قضاییه در برخورد با فساد عزم جدی و لازم را دارند.

 

آزادی مرزبان ایرانی ربوده شده/امتیازی برای آزادی "براتی" ندادیم

شهریار حیدری، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در نشست خبری که امروز ۲۴ مرداد در وزارت کشور برگزار شد با اعلام خبر آزادی سرباز ربوده شده مرزبانی گفت: سعید براتی سرباز وظیفه مرزبانی کشور که طی یک عملیات تروریستی در اردیبهشت ماه سال قبل توسط اشرار در منطقه میرجاوه ربوده شده و به خاک پاکستان منتقل شده بود، آزاد شد. در جریان این درگیری ۹ نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند و دو نفر نیز مجروح شدند و سعید براتی نیز توسط گروهک‌های تروریستی ربوده و به خاک پاکستان منتقل شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای آزادی "براتی" هیچ امتیازی به گروهک ها ندادیم، گفت: بلافاصله پس از وقوع درگیری و ربوده شدن سرباز مرزبانی طی جلساتی وظیفه پیگیری موضوع به وزارت اطلاعات واگذار شد و قرار شد این وزارتخانه با همکاری با دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند. در همین راستا نیز یک کار اطلاعاتی بسیار خوب و همکاری با دستگاه‌های مذکور انجام شد.

 

رهبری استراتژی آینده کشور را مشخص کردند/ریشه مشکلات داخلی است

سیدابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مقام معظم رهبری در سخنانشان استراتژی نظام را تعیین کردند یعنی سیاست های کلی نظام هم در بعد خارجی و هم در بعد داخلی چه بحث معیشت و چه موارد دیگر را مطرح کردند.

 

وی اظهار داشت: ایشان بر این موضوع تاکید کردند که تمام مسئولیت متوجه مسئولان است و تمام مشکلات به مباحث داخلی برمی گردد و مدیریتی که باید در کشور وجود داشته باشد، منظورشان از این مدیریت یعنی همراهی قوای مقننه، مجریه و قضاییه با یکدیگر برای فایق آمدن بر مشکلات بود.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی زلزله گلستان ازدواج دریای خزر شیراز سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ