Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@21:55:29 GMT

تلاش برای برون رفت از مشکلات اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان اراک گفت : وضعیت کشور و تنگناهای پیش رو در یک و ماه و نیم گذشته در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه بررسی شده و برای برون رفت از این مشکلات 10 طرح تعریف شده است.

مقدسی افزود : طرح ها به دولت ارائه شده تا تعدادی از آنها اجرا و بقیه به صورت لایحه 2 فوریتی در مجلس تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : صادرات گمرکات استان مرکزی در چهارماه ابتدای سال گذشته 230 میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از 300 میلیون دلار رسیده است..

 فرماندار اراک  هم گفت: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی جامعه است که با افزایش آموزش های مهارتی می توان در راستای حل این مشکل گام های بلندی برداشت..

بختیاری افزود: دولت نگاه ویژه ای به بحث اشتغال پایدار و روستایی دارد و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی گفت: حمایت از خبرنگاران امری ضروری است و مدیران نباید با این قشر بیگانه باشند..بختیاری افزود: باید از این قشر بر اساس قانون و مقررات حمایت های مالی به ویژه در حوزه های آگهی به صورت عادلانه صورت گیرد..

وی بابیان اینکه هیچ مدیری از شهرستان اراک حق شکایت از خبرنگاران را ندارد و اگر مطلبی مغایر از سوی این قشر ارائه شود باید بر اساس قانون جوابیه صادر شود افزود : مدیران باید از محل 2 درصد امور رفاهی کارکنان، سهمی برای خرید مطبوعات محلی اختصاص دهند.

.مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی هم در این نشست گفت: فرهنگ مهارت آموزی باید از سنین پایه در خانواده ها نهادینه شود و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز باید در کنار آموزش های خود به مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشند.

.شاه محمدی افزود: این نهاد شعار تبدیل دانایی به توانایی را سرلوحه کار خود قرار داده و ایجاد شغل با مهارت ساده و پایدار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مشکلات نماینده مجلس مقدسی اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای تشکل‌های کارگری و جمعی از دستگاه‌های تابعه وزارت کار در سیستان و بلوچستان اظهار کرد کرد: جایگاه کار در منظومه معارف اسلامی ویژه است و آنچه از مضامین اسلام به دست می‌آید این است که اسلام بیکاری فردی که توانایی کار را دارد نمی‌پسندد و در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می‌کنیم که از یک طرف کارگران را مورد تکریم قرار داده و در مقابل از فرد بیکار پرهیز دارند.

️امام جمعه زاهدان افزود: روایتی وجود دارد که یک جوانی از جلوی پیامبر اکرم(ص) عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، و امام از این جوان خوششان آمد، صدایش کردند و از او سوال کردند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ حضرت فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد و این نشان از اهمیت کار در معارف اسلامی است و بیکاری را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین گونه بود و در زمانی که مدیریت جامعه اسلامی فراهم نبود ایشان بیکار ننشسته و اقدام به کشاورزی و حفر چاه می کرد و پس از اینکه چاه به آب می‌رسید آن را برای مردم وقف می‌کردند.

️آیت‌الله محامی ادامه داد: نامگذاری یک روز تحت عنوان کار و کارگر تنها جهت تکریم این قشر زحمت‌کش است اما نکته مهم اینست که کاری برای این افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کرده‌ام که باید مهمترین مشکلات حوزه کارگران و کارفرمایان احصا شود و سپس‌ هر یک از مشکلات را اولویت بندی و برای حل اولویت‌ها تلاش کنیم و با این وجود در پایان سال می‌توانیم عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ا️مام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر درخواست ما از مدیران و مسوولان متولی کار مشخص کردن همین اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: گام دوم این است که کارگران و کارفرمایان به تشریح وضعیت کاری خود و میزان پیشرفت‌ها یا پس‌رفت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بپردازند.
️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در کنار این مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چند اقدام شاخصی که جهت حل مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان صورت گرفته را نیز بیان کنند چرا که جزئی از خدمات نظام اسلامی است.

️وی افزود: جامعه کارگران و کارفرمایان نیز باید مطالبات خود را به طور مشخص فهرست کنند تا مورد پیگیری مسوولان قرار گیرد و نتیجه پیگیری‌ها را بیان کنند و این وظیفه ذاتی دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آ️یت الله محامی اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است