Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:41:30 GMT

کاهش مصرف مواد مخدر در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۷۳۴

کاهش مصرف مواد مخدر در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر میرزایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کلاردشت با بیان اینکه در حوزه مصرف مواد مخدر نسبت به چند سال گذشته از رتبه دو به رتبه ۲۰ سیر نزولی داشتیم بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته موفق شدیم مصرف مواد مخدر را در استان به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهیم که این امر در حوزه پیشگیری بسیار حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه کلاردشت به عنوان یکی از نقاط سالم به نسبت شهرهای دیگر به لحاظ مصرف و فروش  موادمخدر است، اما لازم است در جهت پیشگیری و مقابله برنامه ریزی صحیح کرد و نباید اجازه دهیم خرده فروشان پایشان به روستاها باز شود و روستاها را حیاط خلوت خود بدانند.

وی اظهار داشت: کلاردشت به دلیل آنکه یک منطقه توریستی محسوب می شود، ورود مسافران و خرده فرهنگ ها ممکن است باعث افزایش آسیب های اجتماعی شود و در این رابطه باید درحوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی تلاش مضاعف شود تا خانواده ها با آسیب ها و راههای مقابله با آنها آشنا شوند.

میرزایی بیان کرد: بیش از ۳۳ طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان اجرا شده است و امیدواریم بتوانیم با دفترچه ای که درخصوص پیشگیری و راههای درمان استعمال انواع مواد مخدر تدوین شده گام های مثبتی دراین حوزه برداریم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست های کشور در این حوزه آموزش و هشدار آسیب های اجتماعی در سنین بسیار پائین است، لذا در این راستا در کتاب های درسی سال اول ابتدایی سال تحصیلی جدید دروسی در زمینه هشدار و پیشگیری معضلات اجتماعی در حوزه مواد مخدر گنجانده شده است و همچنین در مهد کودک ها و دوره های مختلف آموزشی هم این مباحث مطرح و آموزش داده می شود.

کامران  پولادی فرماندار کلاردشت نیز در این خصوص با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری و آموزش و چگونگی برخورد با مصرف کنندگان نیاز به همکاری، تلاش و تعامل تمام دستگاهها و نهاد است تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر مرز ندارد بنابراین باید از تمام ظرفیت ها و سازمانهای مردم نهاد درحوزه کاهش موادمخدر بهره مند شد.

وی گفت: در شهرستان کلاردشت یکی از برنامه های مهم ما در حوزه کاهش فروش و استعمال مواد مخدر، آموزش درمدارس، مهدکودک ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، شوراهای فرهنگی، پایگاههای بسیج، شوراهای شهر و روستا و دهیاران و بکارگیری سایر ظرفیت ها در سطح شهرستان است.

کد خبر 4375835

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر کلاردشت مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان مشهد شیراز احتکار بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از استان کرمان به شهرستان بابل با دو خودروی سواری، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با رصد‌های اطلاعاتی، موفق به شناسایی این سوداگران مرگ در حین ورود به استان از طریق محور هراز شدند.

سردارمفخمی گفت: در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر متوقف و ضمن دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این عملیات، در بازرسی ازخودرو‌های آنان در مجموع ۹۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۰۵ گرم تریاک کشف شد.

او از دستگیری یکی از عاملان تهیه و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل و در ادامه این عملیات خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه با برشمردن آثار مخرب مواد مخدر بر پیکره جامعه از مردم خواست: در صورت شناسایی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران