Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@14:12:54 GMT

حجت‌الاسلام رئیسی: جهاد امروز «جهاد اقتصادی» است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۸۰۱

حجت‌الاسلام رئیسی: جهاد امروز «جهاد اقتصادی» است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ظرفیت‌های عظیم ایران اسلامی اعم از سرمایه‌های مادی و انسانی به گونه‌ای است که به رغم همه فشار‌های دشمنان، بن بستی در عرصه‌های مختلف اقتصادی وجود ندارد.

آستان نیوز: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی ضمن بازدید از موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی، با اعضای هیئت علمی و مدیران چند پروژه نوین کشاورزی از جمله اصلاح بذر و تولید نهال گفتگو کرد و در جریان روند مطالعاتی و اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه جهاد امروز، جهاد اقتصادی و مجاهدت در عرصه تولید و اشتغال و تلاش برای کاهش وابستگی به بیگانگان است، تصریح کرد: ظرفیت‌های عظیم ایران اسلامی اعم از سرمایه‌های مادی و انسانی به گونه‌ای است که به‌رغم همه فشار‌های دشمنان، بن‌بستی در عرصه‌های مختلف اقتصادی وجود ندارد. همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند هیچ مشکلی در کشور نیست که راه‌حل نداشته باشد و اگر ما راهبرد‌های درستی در پیش بگیریم، هم می‌توانیم وابستگی خود به خارج را کاهش دهیم و هم سهم مناسبی از بازار و منطقه را در اختیار گیریم.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک فناوری‌های نوین کشاورزی در جهت استقلال و خود کفایی کشور گفت: تنوع اقلیمی ایران به گونه‌ای است که اگر بتوانیم علاوه بر ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی، حلقه تولید، توزیع و تجارت این محصولات را به خوبی تکمیل کنیم، می‌توانیم به نقطه برتر برسیم و بازار منطقه را از آن خود کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فناوری اصلاح بذر را یکی از فناوری‌های مهم برای ارتقای کمیت و کیفیت کشاورزی کشور خواند و با اشاره به شروع پروژه‌های علمی در این زمینه در مجموعه کشت و صنعت آستان قدس رضوی، افزود: برخی قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند تا با انحصاری‌کردن فناوری‌هایی نظیر اصلاح بذر، سلطه اقتصادی خود بر سایر کشور‌ها را تداوم بخشند و به همین دلیل وظیفه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف است که در جهت شکستن این انحصار علمی تلاش کنند تا در آینده، کشور محتاج به بیگانه نباشد.

رئیسی یکی از سیاست‌های مهم آستان قدس رضوی را ورود به پروژه‌های ارتقای فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی از جمله اصلاح بذر عنوان کرد و از مدیران موسسه کشت و صنعت آستان قدس و نیز اعضای هئیت علمی همکار این موسسه خواست تا با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، پروژه‌های علمی- اقتصادی پیشران در حوزه کشاورزی را نهایی و زمینه بهره‌گیری عمومی از فناوری‌های به دست آمده را فراهم کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی جهاد جهاد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی در حکم انتصاب سنگسری آورده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم، جنابعالی را به عنوان بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب می کنم.

بازرسی و نظارت بر عملکرد کلیه ارکان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با نگاه بر پیشگیری و مقابله با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و عوامل بروز فساد و آسیب شناسی آن‌ها، جلوگیری از تعارض منافع و پیگیری تحقق شفافیت مالی و ارائه گزارش‌های جامع و دوره‌ای بازرسی در تعامل با سایر بخش‌ها از جنابعالی انتظار می‌رود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مردمی خواستارم.»

سنگسری که دانش‌آموخته دکتری کار آفرینی است، مسوولیت‌های متعددی از جمله بازرس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو شورای سیاستگذاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مشاور صنایع بزرگ کشور از جمله پتروشیمی مارون، ایرانول، لاستیک بارز ، سیمان تامین را در سابقه کاری خود دارد.

کد خبر 6083119 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • موشک‌های دوربرد ایران حاصل جهاد علمی دانشمندان / دانشگاهیان برای همکاری در صنعت نظامی تمایل دارند
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد
  • بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد
  • ۸ پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • رئیسی وارد دامغان شد
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • رئیسی به سمنان سفر کرد