Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشف کالاهای مظنون به قاچاق در چهار ماه نخست سال جاری نشان از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرحیم نوروزیان در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در تعزیرات استان ۳۵ درصد رشد و ارزش ریالی پرونده‌ها نیز ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.

وی گفت: استان خراسان رضوی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره از استان‌های پیشتاز بوده و بسیاری از فعالیت‌های کشوری صورت گرفته شده در این حوزه از استان خراسان رضوی شروع شده است.

این مسئول افزود: گردش مالی قاچاق کالا و ارز کشور در سال ۹۲ حدود ۲۵ میلیارد دلار بود که این میزان در سال ۹۶ به کمتر از ۱۲ میلیارد دلار رسیده و این نشان از فعالیت‌های خوب پیشگیرانه در این حوزه دارد.

نوروزیان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است اضافه کرد: در این شرایط حساس اقتصادی، کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز با بحث احتکار در هم تنیده است و هر دو موضوع باید در این شرایط با جدیت پیگیری شود.

وی ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها را یکی از راه‌های شفافیت اقتصادی و جلوگیری از قاچاق و احتکار دانست و افزود: در استان تاکنون اطلاعات بیش از ۲۹ هزار انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده و تمام دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند ظرف ۱۵ روز اطلاعات انبارهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

این مسئول افزود: در راستای هماهنگی بیشتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش های ارائه شده توسط کمیته های ذیل کمیسیون باید بر اساس شرح وظایف کمیته ها باشد و از ارائه مطالب کلی در این جلسات خودداری شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد

سرهنگ حسین بدری روز پنجشنبه با تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با

خودروهای شوتی، در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری (شوتی) و چهار دستگاه وانت نیسان (شوتی)، برای ماموران محرز شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خودروهای مذکور را رویت کرده و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری اظهار داشت: در بازرسی از خودروها در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلویی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن