Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@00:28:23 GMT

نشست سه جانبه روحانی-پوتین و اردوغان در تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۳۸۹۵

نشست سه جانبه روحانی-پوتین و اردوغان در تهران

یک مقام دولت ترکیه از برگزاری نشستی سه جانبه در تهران، پیرامون بررسی روند اوضاع سوریه و با شرکت روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: نماینده ریاست جمهوری ترکیه از برگزاری نشستی بین سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران و پیرامون بررسی اوضاع سوریه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» نماینده ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت:: «سومین نشست سه جانبه روسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران درخصوص امور سوریه و در راستای نشست آستانه، در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه پیشتر تاکید کرده بودند که روند آستانه، تنها ابتکار بین‌المللی موثری بوده که به کاهش خشونت در سراسر سوریه کمک کرده، در برقراری صلح و ثبات نقش داشته و به منظور یافتن راه‌حل سیاسی پایدار برای بحران سوریه به فرآیند ژنو شتاب داده است.

روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه از نمایندگان دولت جمهوری عربی سوریه و معارض متعهد به حاکمیت، استقلال، وحدت، تمامیت ارضی و ماهیت غیر قومی سوریه و از جامعه بین‌المللی خواستند از نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه حمایت کنند.

نهمین نشست روند آستانه ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری (۱۳۹۷) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی پوتین اردوغان نشست تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، در این ملاقات، توجه ویژه‌ای به پاسخ تلافی‌جویانه‌ای ایران به اسرائیل و لزوم پیشگیری از شدت گرفتن تنش‌ها صورت گرفت.
بنا بر این گزارش، در این ملاقات همچنین درباره وضعیت نوظهور در منطقه درگیری خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.

بر این اساس، طرفین همچنین در مورد وضعیت نوار غزه با تاکید بر حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از جمله آزادی گروگان‌ها گفتگو کردند.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه بیشتر روابط روسیه و اسرائیل از جمله حفظ گفتگو‌های سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آن‌ها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.

دیمیتری پسکوف در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود